مجله

طراحی و چاپ لیبل خیارشور

انواع لیبل خیارشور

طراحی و چاپ لیبل خیارشور می‌تواند علاوه بر بخشیدن ظاهری زیبا و جذاب به شیشه این مواد غذایی، اطلاعات کاملی را در مورد آن در اختیار مشتری قرار دهد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید چرا که قصد داریم در مورد طراحی و چاپ لیبل خیارشور و اهمیت استفاده از آن صحبت کنیم.

اهمیت طراحی لیبل خیارشور

 

بسیاری از تولیدکنندگان محصولات غذایی از جمله خیارشور، تصور می‌کنند که طراحی و چاپ لیبل، تنها به منظور اطلاع‌رسانی درباره محصول به مشتری اهمیت دارد. باید گفت این تصور کاملا اشتباه است چرا که طراحی لیبل خیارشور و استفاده از آن، از بسیاری جهات حائز اهمیت است که عبارتند از:

  1. استفاده از لیبل خوب باعث جلب توجه مشتریان و ترغیب آن‌ها به خرید محصول می‌شود.
  2. لیبل حاوی اطلاعات مهمی نظیر تاریخ تولید، تاریخ انقضا، مواد تشکیل‌دهنده، دستور مصرف و… است که باید در اختیار مشتری قرار بگیرد.
  3. طراحی لیبل به صورت جذاب و خلاقانه می‌تواند به برندسازی کمک نموده و محصول را از سایر رقبا در بازار متمایز نماید.
  4. طراحی لیبل یک لیبل خوب نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن برند تولیدکننده است و سبب می‌شود مشتری بتواند به برند اعتماد کند.

لیبل خیارشور

 

پس طراحی لیبل شیشه خیارشور از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین اگر تولیدکننده هستید، باید طراحی و چاپ این نوع از لیبل‌ها را در اولویت قرار دهید.

جنس لیبل خیارشور

 

جنس برچسب خیارشور معمولا از میان یکی از موادی که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم انتخاب می‌شود:

کاغذ

یکی از پرکاربردترین جنس برای طراحی و چاپ برچسب خیارشور، کاغذ است زیرا به راحتی دسترس بوده و قیمت بسیار مناسبی دارد. این محصولات در انواع گلاسه و نیمه‌گلاسه چاپ می‌شوند.

PVC

برای تولید برچسب های خیارشور از انواع پلاستیک‌ها مانند PVC و PET استفاده می‌شود زیرا مقاومت و دوام بیشتری در برابر کنده شدن یا پارگی دارند.

همچنین می‌توان از رنگ‌های پنتون، یو وی و یا خدماتی نظیر نقره‌کوبی یا طلاکوبی برای بخشیدن جلوه‌ای زیبا و جذاب به شیشه خیارشور نیز استفاده نمود.

نکته قابل توجه آن است که انتخاب جنس لیبل به بودجه، میزان تولید و نوع برندسازی بستگی دارد.

 

انواع لیبل خیارشور

اصول طراحی لیبل شیشه خیارشور

طراحی برچسب شیشه خیارشور برای آنکه بتواند به بهترین شکل انجام شود و تاثیر لازم را بر روی مخاطب و مشتری داشته باشد، نیازمند رعایت اصول طراحی است که در این بخش آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. درج نوشته‌ها باید با فونت خوانا و سایز مناسب
  2. استفاده از ترکیب رنگی متناسب با محصول نظیر سبز، زرد، قرمز و بنفش
  3. استفاده از تصویر خیارشور به صورت واضح
  4. نوشتن عبارات جادویی کوتاه و جذاب مانند “طعم خانگی” برای ترغیب مشتری
  5. مشخص کردن نوع و طعم خیارشور
  6. درج اطلاعات محصول نظیر تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات، آدرس کارخانه و…
  7. درج لوگو و نام برند

استانداردهای لیبل خیارشور

 

همانند هر لیبل دیگری، برچسب خیارشور نیز باید مطابق با استانداردهایی چاپ شود تا بتوان به راحتی از آن‌ها استفاده نمود. برخی از این استانداردها عبارتند از:

  1. استفاده از چسب با کیفیت
  2. مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت
  3. کیفیت بالای چاپ و برش
  4. مقاومت بالا در برابر پارگی و خط و خش
  5. متناسب بودن سایز لیبل با ابعاد شیشه

 

استاندارد های لیبل خیارشور

طراحی لیبل خیارشور

 

در طراحی برچسب خیارشور لازم است در کنار اصول و استانداردهایی که در بخش قبل عنوان کردیم، چند فاکتور ساده را مد نظر داشته باشید. لیبل باید به صورت ساده و خلاصه طراحی شود و از پراکندگی و شلوغی دور باشد.

همچنین طراحی آن باید از هر نظر با شکل ظرف خیارشور تناسب داشته باشد تا بتواند از نظر بصری، زیبایی بیشتری ایجاد کند. در نهایت برای حرفه‌ای تر شدن باید استانداردهای لازم در طراحی برای چاپ و بسته‌بندی آن مد نظر قرار گیرد. توجه به این نکات ساده باعث خلق یک لیبل جذاب، حرفه‌ای و کاربردی برای خیارشور می‌شود.

 

طراحی لیبل خیارشور

چاپ لیبل خیارشور

 

مجموعه ما با سابقه درخشان در حوزه چاپ و طراحی لیبل محصولات غذایی، این افتخار را دارد که پذیرای سفارشات چاپ لیبل خیارشور برای تولیدکنندگان این محصول باشد. در صورت تمایل به ثبت سفارش، اطلاع از قیمت و یا دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *