مجله

سررسید یا سالنامه چیست؟

انواع سررسید

سررسید یا سالنامه چیست؟

سررسیدها یا سالنامه، دفترهای یادداشت هستند که در آن، اطلاعات مهمی از جمله تاریخ روز، مناسبت‌ها و غیره درج شده است. استفاده از سررسید و سالنامه به عنوان هدایای تبلیغاتی، امروزه توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام می‌گیرد چراکه این محصولات، نقش مهمی در بازاریابی و معرفی هرچه بهتر برند به مخاطبین ایفا می‌کنند. بسته به اینکه برند شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، می‌توانید اطلاعات آماری، عمومی و یا حتی موضوعات تخصصی را در سررسید خود طراحی و چاپ نمایید. در صورتیکه تمایل دارید در مورد سررسیدها و یا سالنامه‌ها اطلاعات کافی به دست آورید توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

انواع سررسید

انواع سررسید و سالنامه

 

چاپ سررسید و سالنامه، ابزارهایی هستند که در زندگی روزمره ما برای زمان‌بندی و برنامه‌ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزارهای کوچک اما مهم، انواع مختلفی دارند که هریک دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص هستند. سررسیدها و سالنامه‌ها، به ما کمک می‌کنند تا برنامه‌های روزمره را سازماندهی و اهداف خود را دنبال کنیم. در ادامه به بررسی انواع سررسید و سالنامه خواهیم پرداخت.

سررسید عمومی

سررسید عمومی، یکی از انواع مهم سررسیدهاست که برای استفاده عمومی و روزانه افراد طراحی می‌شود. این نوع سررسید، امکان زمان‌بندی روزانه و هفتگی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و شامل فضاهایی برای یادداشت وظایف و نکات هستند. با ارائه نمای کلی از تقویم سالیانه، سررسید عمومی به افراد کمک می‌کند تا وظایف روزمره، جلسات، و تعطیلات را به بهترین شکل مدیریت کنند. این سررسیدها، در ابعاد و قطع، جنس جلد و یا لت گلاسه مشخص مطابق با سلیقه و نظر سفارش‌دهندگان قابل طراحی و چاپ هستند. با استفاده از چاپ سیلک، طلاکوب، چاپ لیزر روی پلاک فلزی و یا داغکوبی نیز امکان حک لوگو بر روی جلد آن وجود دارد.

سررسید اختصاصی

تمامی بخش‌های سررسیدهای اختصاصی، از جمله سایز و قطع، جنس کاغذ و جلد، فرم و تعداد صفحات سررسید، لت گلاسه و یا حتی نوع صحافی، مطابق با نظیر و سلیقه سفارش‌دهنده، طراحی و چاپ می‌شوند. همچنین سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند لوگو، شعار تبلیغاتی و متون مورد نظر خود را در تمام صفحات داخلی سررسید و یا روی جلد آن درج نمایند. به علاوه اینکه در ابتدا، وسط یا انتهای سررسید اختصاصی، امکان استفاده از لت گلاسه تبلیغاتی نیز وجود دارد.

کاربرد سررسید تبلیغاتی

در بخش قبل، با انواع سررسیدهای تبلیغاتی آشنا شدید. حال در این بخش، قصد داریم در مورد کاربرد سررسید تبلیغاتی صحبت کنیم. سررسیدهای تبلیغاتی، نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای جهان، نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات برندها ایفا می‌کنند. از این دفترهای تاریخ‌دار، می‌توان به مدت یک سال به طور مکرر استفاده نمود بنابراین شما با چاپ لوگو روی سررسید، نام و شعار تبلیغاتی برند و اطلاعات تماس آن، می‌توانید اطمینان داشته باشید که مخاطبین بیشتری را از طریق این ابزارهای تبلیغاتی، به سمت برند خود جذب می‌کنید. به علاوه اینکه، با دادن یک سررسید به هنوان هدیه تبلیغاتی، می‌توانید ارزش و اعتبار بیشتری به برند خود ببخشید و در ذهن مخاطب، ماندگار شوید.

 

تنوع اندازه

انواع سایز و ابعاد سررسید

سررسیدها و سالنامه‌ها در سایزها و ابعاد متنوعی قابل سفارش هستند که شما با توجه به کاربردی که مد نظر دارید، می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید. در این بخش، نگاهی به انواع سایز و ابعاد سررسیدها خواهیم داشت.

  1. سررسید وزیری:

    رایج‌ترین سایز سررسید با ابعاد ۱۷*۲۴ سانتی‌متر

  2. سررسید رقعی:

    سایز A5 با ابعاد 21*15 سانتی‌متر

  3. سررسید مدیران و یا سررسید رحلی:

    سایز A4 با ابعاد 29.7*21 سانتی‌متر (کوچک) و 24*34 سانتی‌متر (بزرگ)

  4. سررسید جیبی:

    15*10 سانتی‌متر

  5. سررسید پالتویی:

    12*17 سانتی‌متر

  6. سررسید خشتی:

    ۲۱*۲۱، ۱۶*۱۶، ۱۷*۱۷ و ۱۴*۱۴ سانتی‌متر، مربعی‌شکل

انواع کاغذ سررسید

برای چاپ انواع سررسیدهای تبلیغاتی می‌توان از جنس کاغذهای مختلفی استفاده نمود که در این بخش، انواع آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  1. کاغذ تحریر سفید:

    مناسب برای تولید سررسیدهای معمولی، گرماژ 70

  2. کاغذ تحریر کرم:

    گرماژ 70 و 80، قیمت و کیفیت بالاتر در مقایسه با کاغذ تحریر سفید، زیبا و شکیل بودن، عدم انعکاس نور و جلوگیری از خستگی چشم

  3. کاغذ گلاسه:

    گران‌قیمت‌ترین انواع کاغذ، دارای جنبه تشریفاتی و تزیینی و مناسب برای هدیه، گرماژ 100 الی 135

  4. کاغذ کارتی:

    مناسب برای تهیه و تولید تقویم‌های رومیزی و دفترهای تلفن، گرماژ 230

انواع کاور سررسید

انواع جلد سررسید

از آنجایی که جلد سررسید همواره در معرض دید مخاطبین قرار دارد بنابراین ضروری است تا بهترین و شکیل‌ترین جنس را برای جلد این محصولات استفاده کنید. انواع جلد سررسید عبارتند از:

  • سررسید با جلد سلفون:

    متداول‌ترین جلد برای سررسیدها، کیفیت و زیبایی بالا، امکان چاپ تمام‌رنگی، امکان استفاده از چاپ طلاکوب یا یووی

  • سررسید با جلد جیر:

    عدم قابلیت چاپ عکس، امکان چاپ طلاکوب و یا اضافه نمودن پلاک، امکان حک لیزر روی جنس جیر

  • سررسید با جلد چرم:

    پرطرفدارترین انواع جلد برای سررسید، عمر بالا، زیبایی خاص، امکان چاپ طلاکوب و یا پلاک

  • سررسید با جلد گالینگور:

    پوشش از جنس پی‌وی‌سی، امکان چاپ طلاکوب، چاپ داغکوب و سیلک، بافت‌ متنوع و رنگ‌بندی بالا، مناسب برای چاپ سررسیدهای نفیس و اختصاصی

  • سررسید با جلد ترمو:

    تغییر رنگ در برابر حرارت، قابلیت درج لوگو به صورت داغکوب، ظاهر بسیار زیبا و شکیل، امکان استفاده در ست‌های مدیریتی

انواع چاپ روی جلد سررسید

در بخش قبل، درباره انواع جلد سررسیدها صحبت کردیم. جالب است بدانید برای هر نوع جلد، لازم است تا از روش‌های مختلف چاپ استفاده کرد. رایج‌ترین روش‌های موجود برای چاپ روی جلد، روش‌های زیر هستند:

  1. چاپ طلاکوب

  2. چاپ داغکوب یا داغی

  3. چاپ سیلک

  4. چاپ آفست

  5. حک لیزری

از روش حک لیزری تنها بر روی سررسیدهای با جنس چرم استفاده می‌گردد. این جنس، از کیفیت بسیاری برخوردار است و می‌توان آن‌ها را در طرح‌ها و بافت‌های متنوعی در بازار یافت. سررسید با جلد ترمو نیز امکان چاپ داغکوب و طلاکوب را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای آن‌، به ساخت کلیشه نیاز خواهیم داشت.

 

انواع صحافی سررسید

انواع صحافی سررسید و سالنامه

 

برای صحافی سررسید و سالنامه 2 فرم عمودی و افقی وجود دارد.

در فرم عمودی، که رایج‌ترین فرم صحافی است، امکان باز شدن سررسید از سمت چپ یا راست وجود دارد. این حالت، در واقع نشان‌دهنده ایرانی یا خارجی بودن سررسید است. سررسیدهای ایرانی با تاریخ هجری شمسی از سمت راست قابل استفاده هستند.

در فرم افقی، سررسید از قسمت پایین باز می‌شوند و صحافی، در قسمت بالای آن انجام می‌گیرد. از این فرم صحافی عموما برای سررسیدهای دیواری و رومیزی استفاده می‌شود.

بهترین زمان سفارش سررسید

ماه‌های پایانی سال، به ویژه دی و بهمن، بهترین زمان برای سفارش تقویم‌های رومیزی و سررسید هستند. بنابراین با ثبت سفارش خود در این زمان، اطمینان خواهید داشت که هدایای تبلیغاتی شما، در زمان مناسب آماده می‌شوند و به دست مشتریان و مخاطبین شما می‌‌رسند.

 

طراحی و چاپ سررسید

طراحی و چاپ سررسید اختصاصی و عمومی

 

یکی از خدمات ما در این مجموعه، پذیرش سفارش طراحی و چاپ سررسید اختصاصی و عمومی برای ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌هاست. در صورت تمایل به ثبت سفارش، می‌توانید برای دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *