مجله

طراحی تقویم رومیزی

هدف از طراحی تقویم رومیزی چیست؟

طراحی چاپ تقویم رومیزی یکی از موارد بسیار مهمی است که باید پیش از چاپ این محصولات به آن توجه کنید. هرچه تقویم رومیزی شما، طراحی خلاقانه‌ و جذا‌ب‌تری داشته باشد، طبیعتا مخاطبین شما علاقه بیشتری به استفاده از آن نشان خواهند داد. در صورتیکه صاحب یک کسب و کار هستید و تمایل دارید برای معرفی برند خود، تقویم رومیزی سفارش دهید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید چرا که نکات بسیار مهمی که باید در این زمینه بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

هدف از طراحی تقویم رومیزی چیست؟

هدف طراحی تقویم رومیزی چیست؟

 

پیش از آنکه در مورد موضوع طراحی این تقویم‌ها صحبت کنیم در ابتدا بگذارید نگاهی به هدف از طراحی آن‌ها داشته باشیم. شما به عنوان صاحب یک برند، باید پیش از هرکاری، هدف خود را از طراحی و چاپ تقویم رومیزی مشخص کنید. برای مثال، آیا قصد دارید از این محصول، برای معرفی برند خود استفاده کنید؟ آیا تمایل دارید خدمات و یا محصولات خود را به کمک تقویم رومیزی به مخاطبین معرفی کنید؟ شاید قصد دارید رویدادی خاصی را به مخاطبین خود یادآوری کنید. در نظر داشته باشید که مشخص کردن هدف، به شما کمک خواهد کرد تا تقویم خود را به شکلی موثر طراحی کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که تمامی علائم، متون، تصاویر و عکس‌هایی که برای طراحی تقویم رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همگی باید دارای هدف مشخصی باشند. از آنجایی که مخاطبین شما قرار است در طول سال، از تقویم رومیزی شما استفاده کنند، بنابراین شما موظف هستید تا با کمی خلاقیت و تمرکز، توجه مخاطبین را جلب کنید تا بتوانید به هدف خود دست یابید. ازاین‌رو، توصیه ما این است که پیش از سفارش تقویم رومیزی، مشاوره‌های لازم را از افراد متخصص در این حوزه دریافت کنید.

انواع تقویم رومیزی بر اساس ابعاد

ابعاد تقویم رومیزی که قصد سفارش طراحی و چاپ آن را دارید، کاملا به سلیقه و نظر شما بستگی دارد. شما می‌توانید این محصولات را در ابعاد بزرگ، برای میزهای بزرگ اداری و یا در ابعاد کوچک و فانتری سفارش دهید.

با این حال، اگر قصد داشته باشید سایز استاندارد را برای تقویم‌های رومیزی انتخاب کنید، می‌توانید این محصولات را در ابعاد A5 و در یکی از اندازه‌های 13*23 ، 15*20 و 12*24 سانتی‌متر سفارش دهید. همچنین امکان طراحی تقویم رومیزی در سایز A4 نیز وجود دارد. شما می‌توانید تقویم رومیزی مورد نظر خود را در اشکال مربع یا مستطیل نیز سفارش دهید.

همان‎طور که گفتیم انتخاب ابعاد برای سفارش تقویم رومیزی، کاملا به سلیقه مشتری بستگی دارد با این حال، توصیه می‌کنیم به 2 نکته زیر توجه کنید:

  1. ابعاد بزرگ‌تر برای تقویم، به معنای در اختیار داشتن فضای بیشتر برای تبلیغات است.
  2. از آنجایی که تقویم رومیزی، یک هدیه تبلیغاتی است بنابراین برای طراحی هرچه زیباتر، باید فضای مناسبی در اختیار داشته باشید. بنابراین باید ابعاد آن را به دقت انتخاب کنید.

انواع ظراحی تقویم رومیزی

انواع طراحی تقویم رومیزی

 

تقویم‌های رومیزی از نظر نوع طراحی در دو دسته عمومی و اختصاصی قرار می‌گیرند. هرچند که هر دوی این محصولات، با هدف تبلیغات و برندینگ طراحی و چاپ می‌شوند اما از برخی جهات، دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. در ادامه، درباره هریک از این محصولات صحبت خواهیم کرد.

طراحی تقویم رومیزی اختصاصی

 

همانگونه که از نام این تقویم متوجه می‌شوید، تقویم‌های رومیزی اختصاصی، برای شرکت‌ها، نهادها و یا سازمان‌های خاصی طراحی و چاپ می‌شوند. فرایند طراحی این تقویم‌ها در مقایسه با تقویم‌های عمومی کمی پیچیده‌تر است، زیرا در ابتدا باید شناخت و درک دقیقی از مخاطبان هدف و همچنین اهداف این مجموعه‌ها در اختیار داشته باشیم.

ویژگی بارز تقویم‌های اختصاصی را باید محتوای آن‌ها دانست که کاملا مرتبط با فعالیت‌های این مجموعه‌ها هستند. یک تقویم اختصاصی حاوی لوگو، اهداف و چشم‌اندازهای شرکت، جلسات و رویدادهای داخلی، تعطیلات اختصاصی و سایر اطلاعات مهم است که می‌تواند برای مخاطبین هدف، حائز اهمیت باشد.

طراحی تقویم رومیزی اختصاصی متناسب با هویت بصری و ارزش‌های آن سازمان یا برند انجام می‌شود. به بیان ساده، رنگ‌ها، فونت‌ها، عکس‌ها و حتی سبک طراحی این محصولات باید فرهنگ سازمانی مجموعه را منعکس کند.

تقویم‌های رومیزی اختصاصی به عنوان ابزاری کاملا مناسب برای برندسازی و تبلیغات به کار می‌روند و می‌توانند گزینه مناسبی برای بازاریابی، افزایش آگاهی از برند و ترویج فرهنگ سازمانی باشند. به همین دلیل، تقویم‌های اختصاصی قیمت بالاتری دارند و به صورت محدود و با تعداد پایین طراحی و چاپ می‌گردند.

 

طراحی تقویم رومیزی عمومی

طراحی تقویم رومیزی عمومی

 

تقویم‌های رومیزی عمومی حاوی اطلاعات معمولی هستند که مورد نیاز بسیاری از افراد جامعه است به همین دلیل از آن در محیط‌های آموزشی، اداری و… استفاده می‌شود.

از ویژگی‌های بارز این تقویم‌ها، می‌توان به طراحی ساده و سهولت استفاده اشاره کرد. محتوای تقویم‌های رومیزی عمومی، همان‌طور که از نام آن مشخص است تنها شامل تاریخ‌ها، روزهای هفته و تعطیلات رسمی است و طراحی خاص و پیچیده‌ای ندارند. اگر به تقویم‌های رومیزی عمومی نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که این محصولات معمولاً حاوی تصاویر، نقل‌قول‌ها یا اشعار عامه‌پسند هستند و در آن‌ها از عکس‌هایی با موضوعات طبیعت و مناظر زیبا استفاده می‌شود.

تقویم‌های رومیزی عمومی معمولاً با تیراژ بالا طراحی و چاپ می‌شوند و در مقایسه با تقویم رومیزی اختصاصی قیمت پایین‌تری دارند.

چند نکته طلایی در طراحی تقویم رومیزی

 

تقویم‌های رومیزی را به جرئت باید یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی دانست. امروزه بسیاری از سازمان‌های بزرگ و یا حتی شرکت‌های کوچک، از این محصولات با هدف برندینگ، معرفی خدمات و محصولات خود استفاده می‌نمایند. برای آنکه طراحی تقویم رومیزی، به شکلی کاملا اثرگذار انجام می‌گیرد، نیاز است تا چند نکته طلایی را رعایت کنید.

  1. برند و کسب و کار خود را معرفی کنید

اولویت اصلی شما در طراحی یک تقویم رومیزی باید معرفی و برندسازی باشد. بنابراین سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه خود، در اختیار مخاطبین قرار دهید.

  1. از طیف رنگی مناسب انتخاب کنید

در طراحی تقویم رومیزی، از رنگ سازمانی و یا طیف رنگی که در تصویر لوگوی برند خود در اختیار دارید استفاده کنید. این کار، سبب می‌شود تا تقویم رومیزی شما، طراحی زیبا و چشم‌نوازی داشته باشد. اگر رنگ سازمانی ندارید، در طراحی تقویم خود از رنگ‌هایی استفاده کنید که بیشترین هماهنگی را با حوزه فعالیت کسب و کار شما داشته باشد.

  1. ارتباط و هماهنگی میان صفحات را رعایت کنید

در طراحی تقویم رومیزی، توجه داشته باشید که میان کلیه صفحات از نظر رنگ، متون و یا حتی تصاویر به‌کاررفته، هماهنگی و ارتباط صحیحی برقرار شود. این کار، علاوه بر کاربردی‌تر شدن تقویم، سبب زیبایی آن نیز خواهد شد.

  1. از تصاویر جذاب و با کیفیت استفاده کنید

یکی از مواردی که می‌تواند به اثرگذاری تقویم رومیزی شما کمک کند، استفاده از تصاویر با کیفیت است. اگر قصد طراحی تقویم اختصاصی را دارید، باید عکس محصولات یا خدمات خود را با بالاترین کیفیت انتخاب کنید. این کار، سبب می‌شود تا به راحتی بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید.

  1. از طراحی‌های آماده استفاده کنید

استفاده از طرح و تصاویر آماده برای طراحی تقویم‌های رومیزی، شاید از لحاظ اقتصادی به‌صرفه باشد اما منحصربه‌فرد نیست. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از شرکت‌هایی که این خدمات را به شما ارائه می‌کنند، تقویم رومیزی اختصاصی خود را با بهترین کیفیت، قیمت و به صورت کاملا سفارشی‌شده، طراحی و چاپ کنید.

 

قیمت طراحی تقویم رومیزی

قیمت طراحی تقویم رومیزی در سانی چاپ

 

تقویم‌های رومیزی یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها به شمار می‌روند بنابراین نباید تاثیر استفاده از این محصولات را دست کم گرفت. یکی از سوالات رایج بسیاری از سفارش‌دهندگان در مورد طراحی تقویم رومیزی آن است که قیمت طراحی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت قیمت طراحی تقویم‌های رومیزی، ثابت نیست و به چندین عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع تقویم (عمومی یا اختصاصی)
  • تعداد رنگ‌های مورد استفاده
  • تیراژ
  • کیفیت چاپ
  • نوع کاغذ
  • پیچیدگی یا سادگی طراحی

مواردی که عنوان شد، از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که به طور مستقیم روی کاهش یا افزایش قیمت طراحی تقویم رومیزی تاثیر می‌گذارند. ازاین‌رو، توصیه ما این است که چنانچه قصد سفارش طراحی و چاپ تقویم‌های رومیزی را دارید، به منظور اطلاع از قیمت دقیق و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید. کارشناسان و طراحان مجرب ما در این مجموعه، کلیه راهنمایی‌های لازم در خصوص انتخاب بهترین تقویم تبلیغاتی رومیزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

چاپ تقویم رومیزی تبلیغاتی

 

همان‌طور که مشاهده کردید، استفاده از تقویم‌های رومیزی می‌تواند نقش موثری در بهبود برندینگ و تبلیغات کسب و کارهای مختلف ایفا کند. بنابراین اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید، توصیه می‌کنیم همین امروز، تقویم رومیزی تبلیغاتی خود را سفارش دهید.

نکته قابل توجه آن است که برای تاثیرگذاری بیشتر، تقویم شما باید دارای ویژگی‌هایی نظیر وضوح بالا، تصاویر جذاب، تناسب و توازن باشد بنابراین باید طراحی آن را به عهده افراد مجرب در این حوزه بسپارید.

مجموعه ما به عنوان یکی از مراکز تخصصی طراحی و چاپ انواع تقویم‌های رومیزی، سررسید و سالنامه، آماده ارائه خدمات چاپ تقویم رومیزی تبلیغاتی در انواع عمومی و اختصاصی به شما همراهان گرامی است. شما می‌توانید به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره، با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نموده و بهترین محصول را از نظر هماهنگی با حوزه فعالیت کسب و کار خود سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *