مجله

طراحی ساک دستی تبلیغاتی

طراحی خلاقانه ساک دستی

طراحی چاپ ساک دستی یکی از اقداماتی است که برندهای تبلیغاتی در کنار چاپ کارت ویزیت و تراکت تبلیغاتی انجام می‌دهند و می‌توانند از آن به منظور حمل هدایای تبلیغاتی خود استفاده کنند. این ابزار تبلیغاتی، قیمت بسیار مناسبی دارد و به شما کمک می‌کند تا برند تجاری خود را به شکلی کاملا موثر در ذهن مخاطب ماندگار کنید.

برای آنکه ساک دستی بتواند در زمینه بازاریابی محصولات و خدمات شما، بیشتری تاثیر را داشته باشد، لازم است در طراحی آن، برخی اصول و نکات مهم را در نظر گرفت. در ادامه این مقاله همراه ما باشید چرا که قصد داریم شما را با این موارد آشنا کنیم.

 

اصول طراحی ساک دستی حرفه ای

اصول طراحی حرفه ای ساک دستی

 

برای آنکه بتوانید یک ساک دستی کاملا حرفه‌ای را طراحی کنید باید به 9 اصل مهم توجه کنید. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که فایل طراحی‌شده باید مطابق با سیستم رنگی CMYK و دارای رزولوشن 300dpi باشد. همچنین سایز و ابعادی که برای چاپ ساک دستی خود انتخاب می‌کنید باید با اندازه محصولی که قرار است آن را حمل کنید یکسان باشد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید آن است که حتی با انتخاب سیستم رنگی CMYK، رنگ مشاهده‌شده بر روی مانیتور در هنگام طراحی می‌تواند کمی متفاوت از رنگ چاپ‌شده باشد. ساک دستی در محل بند خود دارای قسمت‌های پانچ‌شده است بنابراین در هنگام طراحی توجه داشته باشید که طرح شما، در این قسمت‌ها قرار نگیرد. به علاوه اینکه اگر قرار است در قسمت لب برگردان ساک دستی، طراحی کنید یا نوشته‌ای قرار دهید، باید وارونه باشد تا در هنگام بسته شدن، به درستی نمایش داده شود.

از دیگر اصولی که در هنگام طراحی ساک دستی باید به آن توجه کنید آن است که کیفیت کاغذهای مختلف، می‌تواند بر روی رنگ‌ها تاثیر داشته باشد و آن‌ها را تغییر دهد. همچنین اگر قصد دارید برای چاپ نوشته یا علامت‌ها از رنگ مشکی استفاده کنید باید آن را به صورت تک رنگ k: 100% انتخاب کنید.

به عنوان آخرین نکته طراحی ساک‌های دستی، همواره محدوده و حاشیه امن را در نظر بگیرید. ساک دستی پس از چاپ، نیاز به برش دارد بنابراین در این فرایند ممکن است بخشی از متن یا طراحی شما از بین برود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است از هر طرف، فاصله 20 میلی‌متری به عنوان محدوده امن در نظر بگیرید.

نکات مهم در طراحی ساک دستی

 

طراحی ساک دستی، یکی از رایج‌ترین اقداماتی است که شرکت‌ها و برندها می‌توانند به منظور بازاریابی و فروش محصولات خود آن را انجام دهند. از آنجایی که این روش در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی، هزینه بسیار مناسبی دارد، به همین دلیل مورد توجه بسیاری از مشاغل قرار گرفته است. به منظور آنکه طراحی این محصول، به شکلی کاملا موثر انجام گیرد نیاز است تا علاوه بر رعایت اصولی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، به برخی موارد مهم نیز توجه داشته باشید.

اولین مورد آن است که متنی که قصد دارید به عنوان شعار تبلیغاتی بر روی ساک دستی چاپ کنید، باید به دور از افراط و تفریط باشد بنابراین متنی را انتخاب کنید که بتواند توجه و اعتماد مخاطب را در سریع‌ترین زمان ممکن جلب نماید.

مورد دوم، انتخاب فونت و سایز مناسب برای نوشته‌های روی ساک دستی است. از انتخاب فونت‌های عجیب و غریب پرهیز کنید و به دنبال فونت‌هایی بروید که ساده و خوانا باشند. همچنین سایز نوشته‌ها نیز کاملا مناسب باشند تا مخاطب، از فاصله دور نیز بتواند نوشته‌های روی ساک را بخواند. شاید این موارد در نگاه اول، ساده و پیش پا افتاده به نظر برسند اما توجه و رعایت آن‌ها تاثیر بسیار زیادی بر روی کارایی ساک دستی خواهد داشت.

طراحی خلاقانه ساک دستی

طراحی خلاقانه ساک دستی

 

برای آنکه ساک دستی شما خلاقانه باشد، می‌توانید از ترکیب عناصر بصری در طراحی آن کمک بگیرید. همچنین جنس این ساک‌های دستی را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با محصولات شما داشته باشد. یکی از مواردی که می‌تواند سبب خلاقانه‌تر شدن طراحی شاپینگ بگ شما شود، طراحی، چاپ و برش آن مطابق با محصول داخل آن است. برای مثال، ساک دستی مک‌دونالد، پس از باز شدن، دارای یک طراحی متفاوت است و به یک سینی کاربردی برای نگهداری غذا تبدیل می‌شود. در این بخش، برخی از طراحی‌های خلاقانه ساک دستی را مشاهده می‌کنید.

طراحی ساک دستی عمومی

 

همان‌طور که گفتیم، ساک دستی یکی از ابزارهای تبلیغاتی محسوب می‌شود که برندها و شرکت‌ها می‌توانند آن را مطابق با محصولات خود سفارش دهند. این محصولات هم به صورت اختصاصی و هم به صورت عمومی قابل طراحی و چاپ هستند و می‌توان آن‌ها را در تعداد بالا یا کم سفارش داد.

یکی از قواعد بسیار مهمی که در طراحی ساک دستی عمومی باید در نظر داشته باشید آن است که محصول نهایی، باید کاملا زیبا و کاربردی باشد تا بتواند حس بسیار خوبی را به مخاطب القا نماید. این محصول همچنین باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مخاطب به سادگی بتواند مطابق با نیاز خود از آن استفاده نموده و محصولات مورد نظر خود را به کمک آن حمل نماید.

 

طراحی ساک دستی اختصاصی

طراحی ساک دستی اختصاصی

 

در صورتیکه صاحب یک برند تجاری هستید، قطعا برای معرفی هرچه بهتر برند خود و یا اهدای هدیه‌های تبلیغاتی، به یک ساک دستی اختصاصی نیاز دارید. بر روی این ساک دستی، اطلاعات مهمی نظیر نام و برند تجاری، شعار تبلیغاتی، اطلاعات تماس و… چاپ شده است. این کار، به مخاطبین شما حس اعتماد را القا می‌کند و سبب می‌شود تا مخاطب به ارزش و اعتبار برند شما پی ببرد.

در صورتی که صاحب کسب و کار و یک برند تجاری هستید، می‌توانید به منظور سفارش ساک دستی اختصاصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *