مجله

لیبل صدفی چیست؟ مشخصات + کاربرد + نمونه کار

لیبل صدفی چیست

لیبل صدفی چیست و چه کاربردی دارد؟ اصولا از لیبل برای بسته بندی محصولات و کالاهای متنوع استفاده می شود. از این رو، تولیدکنندگان به دنبال بهترین لیبل برای بسته بندی تولیدات خود هستند. اگر شما هم به عنوان تولید کننده به دنبال لیبل صدفی هستید، باید ابتدا بدانید که انواع لیبل صدفی چیست و چه کاربردهایی دارد تا بتوانید بهترین نوع آن را متناسب با نیاز خود تهیه نمایید. با ما همراه باشید تا به بررسی این لیبل و مشخصات آن پرداخته و سپس سفارش چاپ لیبل مورد نیاز خود را از سانی چاپ به انجام برسانید.

لیبل صدفی چیست و چه مشخصاتی دارد؟

به طور کلی به نوعی کاغذ، فلز، پارچه و غیره که بر روی محصول چسبانده شده و اطلاعات کلی محصول بر روی آن درج می شود، لیبل می گویند. لیبل در انواع مختلفی وجود دارد که یکی از آنها، لیبل صدفی می باشد. در پاسخ به سوال لیبل صدفی چیست؟ باید بگوییم که لیبل صدفی یا لیبل PVC یک نوع لیبل با جنس پلاستیک یا پلی پروپیلن است که ظاهری صاف و صیقلی دارد. این نوع لیبل در برابر رطوبت، پارگی، خراش و غیره مقاوم بوده و در حمل و نقل محصولات، دچار آسیب و کنده شدن نمی شود. از آن گذشته، لیبل صدفی در برابر حرارت و سرما نیز مقاوم بوده و دچار ترک خوردگی یا ذوب شدگی نمی شود. لیبل صدفی را می توان به دو صورت براق و مات تهیه نمود. همچنین این لیبل از لحاظ چسبندگی نیز در دو مدل آکرونال (کم چسب) و هاتملت (پر چسب) به تولید می رسد. از برچسب صدفی در صنایع مختلف من جمله صنایع آرایشی، صنایع پتروشیمی، صنعت خودرو سازی، رنگ سازی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی و صنعت تولید مواد شوینده استفاده می شود.

لیبل صدفی چیست و چه مشخصاتی دارد؟

آشنایی با انواع لیبل صدفی

لیبل صدفی به طور کلی در 3 مدل به طراحی و چاپ می رسند. این سه مدل با توجه به ویژگی که دارند در صنایع مختلف برای محصولات خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به این 3 مدل از انواع لیبل صدفی اشاره خواهیم کرد.

  1. لیبل صدفی حرارتی: لیبل صدفی حرارتی در مقابل پارگی و کشیده شدن، مقاوم بالایی داشته و دارای خواص حرارتی می باشد.
  2. لیبل صدفی Pe و Pp: این نوع لیبل صدفی از میزان کشسانی بالاتری در مقایسه با دیگر انواع خود داشته و می تواند حرارت بالا به خوبی تحمل کند بدون اینکه دچار خرابی شود. اصولا از این لیبل برای بسته بندی روغن موتور، ضد یخ و غیره استفاده می شود.
  3. لیبل صدفی پلی گور: لیبل صدفی پلی گور، براقیت بیشتری داشته و به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر پارگی دارد، می توان گفت که تحت هیچ شرایطی پاره نمی شود. اما با این حال، میزان کشسانی آن از مدل Pe و Pp کمتر است.

مزایای برچسب صدفی چیست؟

مزایای برچسب صدفی آنقدر زیاد است که اکثر تولیدکنندگان و صنایع مختلف، ترجیح می دهند از لیبل صدفی برای بسته بندی و درج اطلاعات محصول خود، استفاده کنند. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای لیبل صدفی اشاره خواهیم کرد.

  • مقاومت بالا در برابر کشیدگی و پاره شدن به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد.
  • مقاومت در برابر حرارت و سرما
  • ضد آب بودن و عدم پوسیدگی در برابر رطوبت
  • امکان چاپ در تنوع بالا
  • چسبندگی کافی و دوام عالی بر روی محصول
  • دارای بودن دو مدل رول و شیت

مزایای برچسب صدفی چیست؟

بررسی کاربرد لیبل صدفی در صنایع مختلف

لیبل صدفی به دلیل مزایای خوب و مشخصات منحصر به فردی که دارد، در صنایع و بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مهمترین کاربرد لیبل صدفی را در ادامه خواهیم خواند.

  • در صنایع خودرو سازی و تولید قطعات و لوازم خودرو از لیبل صدفی استفاده می شود. چرا که مقاومت بالایی داشته و دچار پارگی و کشیدگی نمی شود.
  • از دیگر کارایی های لیبل صدفی، می توان به استفاده از آن در صنایع آرایشی و بهداشتی اشاره نمود.
  • برچسب صدفی در صنعت مواد غذایی نیز کارایی دارد.
  • از لیبل صدفی در صنعت تولید انواع مواد شوینده و ضد عفونی کننده نیز استفاده می شود.

قابلیت چاپ پذیری لیبل صدفی

لیبل یا برچسب صدفی، قابلیت چاپ پذیری بالایی دارد. در واقع یکی از بهترین ویژگی های لیبل صدفی این است که می توان با انواع مرکب های مخصوص دستگاه چاپ بر روی آن چاپ ها متنوع انجام داد. قابلیت چاپ پذیری لیبل صدفی این امکان را می دهد تا با استفاده از مرکب هایی همچون لیبل پرینتر، مرکب پایه حلال یه دارای UV به راحتی بر روی لیبل صدفی، چاپ انجام داد. ریبون های مناسب برای این لیبل نیز، ریبون رزین و یا وکس بوده که چاپ پررنگی دارد. اما با این حال در برابر آب و رطوبت، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

طراحی و چاپ انواع لیبل صدفی در سانی چاپ

مجموعه سانی چاپ، سالها فعالیت درخشان در زمینه طراحی و چاپ انواع لیبل داشته و با توجه به نیاز، سلیقه و سفارش مشتریان، اقدام به طراحی و چاپ لیبل ها با جنس های مختلف می کند. این مجموعه با استفاده از بروزترین دستگاه و به کارگیری جدیدترین متد روز دنیا، لیبل های سفارشی شما را طراحی و چاپ می کند. اگر قصد چاپ لیبل و یا برچسب صدفی را دارید، بدون شک مرکز سانی چاپ برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

طراحی و چاپ انواع لیبل صدفی در سانی چاپ

جمع بندی
در این محتوا به طور کامل در خصوص اینکه لیبل صدفی چیست و چه کاربردهایی دارد، توضیحات و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و شما را با انواع برچسب صدفی و مشخصات آنها آشنا کردیم. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت طراحی و چاپ لیبل صدفی و دریافت مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برخی از سوالات متداول شما

1-قیمت لیبل صدفی چقدر است؟

قیمت لیبل صدفی به موارد مختلفی من جمله انواع و نوع چاپ آن بستگی دارد. با این حال برای اطلاع از آخرین لیست قیمت لیبل صدفی به سایت ما مراجعه کنید.

2-مزایای برچسب صدفی در مقایسه با دیگر لیبل ها چیست؟

لیبل صدفی به دلیل جنسی که دارد، در مقایسه با دیگر نمونه ها در برابر کشیدگی، پاره شدن و دمای مختلف همچون سرما، گرما و رطوبت، مقاومت بالاتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *