مجله

تفاوت ساک دستی کرافت با ساک دستی مقوایی

تفاوت  چاپ ساک دستی کرافت با ساک دستی مقوایی چیست؟ این اولین سوال افرادی است که قصد دارند برای حمل و نگهداری وسایل خود و یا معرفی هرچه بهتر کسب و کار خود از ساک‌های دستی استفاده کنند. همان‌طور که می‌دانید این ساک‌های دستی در جنس‌ها و ابعاد مختلف قابل سفارش هستند که ساک دستی مقوایی و ساک دستی کرافت از جمله پرطرفدارترین آن‌ها هستند. در صورتیکه تمایل دارید با تفاوت این دو ساک دستی آشنا شوید توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

ساک دستی کرافت چیست

ساک دستی کرافت چیست؟

 

ساک دستی کرافت نوعی ساک کاغذی است که از کاغذ کرافت ساخته می‌شود. این ساک‌های دستی معمولاً به رنگ قهوه‌ای تیره تولید می‌شوند و بافت نسبتا زبر و ضخیمی دارند. به دلیل جنس کرافت، این نوع از ساک‌های دستی مقاومت و دوام بالایی دارند و برای حمل اقلام متوسط و سبک گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

در مقایسه با سایر ساک‌های دستی، این محصولات، قیمت بسیار خوبی دارند و می‌توان از آن‌ها در فروشگاه‌ها به منظور حمل محصولات خریداری‌شده استفاده نمود.

 

انواع مدل های ساک دستی کرافت

 

ساک‌های دستی جنس کرافت را می‌توان در انواع بگ کاغذی بدون دسته، ساک کرافت دسته ‌بندی، بگ کرافت مدل دسته پانچی و ساک دستی آماده کرافت مدل دسته کاغذی دسته‌بندی کرد. کاربردهای انواع مدل‌های ساک دستی کرافت شامل ساک دستی کاغذی كادویی، شاپینگ بگ کاغذی و ساک خرید کاغذی هستند.

مراحل تولید و چاپ ساک دستی کرافت

 

مرحله اول شامل طراحی، آماده‌سازی فایل و چاپ طرح مورد نظر مشتری بر روی ساک است. در این مرحله ابتدا طرح و اندازه ساک، طبق سفارش مشتری طراحی می‌شود. سپس فایل نهایی برای چاپ آماده می‌گردد. در نهایت با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال، طرح روی کاغذ کرافت چاپ می‌شود. این طرح می‌تواند لوگو، نام برند و یا شعار تبلیغاتی نیز باشد.

مرحله دوم مربوط به برش‌کاری، تاخوردن قطعات و اضافه کردن دسته به ساک کرافت است. در این مرحله ساک دستی کرافت بر اساس الگوهای طراحی برش داده می‌شود. سپس این قطعات بریده‌شده، با استفاده از دستگاه‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌گردند.

 

مزایا و معایب ساک دستی کرافت

 

بزرگترین مزیت استفاده از ساک دستی کرافت را باید قابل بازیافت بودن این محصول دانست. از آنجایی که این ساک دستی، زیست‌تخریب‌پذیر است بنابراین آسیب چندان زیادی به محیط زیست وارد نمی‌کند. اگر بخواهیم مزایای استفاده از این ساک دستی را به طور خلاصه بیان کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  1. کاهش ضایعات سمی و آلاینده‌های مضر
  2. مناسب برای تبلیغات فروشگاهی
  3. ماندگاری مناسب و امکان استفاده مجدد
  4. ظاهری زیبا و چشم‌نواز در مقایسه با کیسه‌های پلاستیکی
  5. استحکام بالا
  6. سهولت چاپ لوگو روی کاغذ

در کنار این مزایا، ضعیف بودن در برابر رطوبت و سوراخ شدن یا پارگی بر اثر ضربه را می‌توان از جمله معایب آن دانست.

ساک دستی مقوایی چیست؟

 

ساک‌های دستی مقوایی از جمله ابزارهای تبلیغاتی بسیار پرکاربرد و البته قدیمی به شمار می‌روند. از این محصولات، نه تنها می‌توان برای برندینگ و تبلیغات استفاده کرد بلکه می‌توان از آن‌ها به منظور حمل اقلام مورد نیاز در زندگی روزمره نیز استفاده نمود.

این ساک‌های دستی از جنس مقوا تولید شده‌اند و از دوام نسبتا خوبی برخوردار است. به همین دلیل از این محصولات می‌توان برای حمل انواع کالاهای متوسط تا سنگین استفاده کرد. ساک‌های دستی مقوایی معمولاً در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها به منظور حمل کالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انواع مدل های ساک دستی مقوایی

 

ساک‌های دستی مقوایی در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند که مشتریان می‌توانند مطابق با نوع محصولات خود، آن‌ها را سفارش دهند. برخی از انواع مدل ساک‌های دستی مقوایی از نظر شکل ظاهری شامل ساک مقوایی مستطیلی، ساک مقوایی مکعبی، ساک مقوایی با درپوش و ساک‌های سفارشی هستند.

این ساک‌های دستی مقوایی را از نظر نوع کاربری نیز می‌توان در انواع فانتزی، ساک دستی تبلیغاتی بیرون بر و ساک دستی حاضری دسته‌بندی کرد.

مراحل تولید و چاپ ساک دستی مقوایی

 

در مرحله اول، طراحی ساک بر اساس اندازه، شکل و نوع محصول و مطابق با سفارش مشتری انجام می‌گیرد. در مرحله بعد نیاز است تا با استفاده از دستگاه برش‌کاری، مقوا به اندازه مورد نیاز و مطابق با طرح، برش داده شود. سپس نوبت به تا زدن و اتصال قسمت‌های مختلف ساک به هم می‌رسد که این کار توسط ماشین‌آلات و دستگاه‌های مخصوص انجام می‌گیرد. بر روی ساک‌های دستی امکان چاپ انواع طرح‌های مختلف وجود دارد. برای چاپ طرح روی مقوا، نیاز است تا از دستگاه‌های چاپ دیجیتال استفاده شود تا کیفیت چاپ به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

مزایا و معایب ساک دستی مقوایی

 

برخی از مهم‌ترین مزایای ساک‌های دستی را می‌توان موارد زیر دانست:

  1. القای حس حرفه‌ای و لوکس بودن به مخاطب
  2. ماندگاری و استحکام بالا
  3. امکان چاپ با بالاترین کیفیت
  4. تنوع طرح و رنگ

ساک‌های دستی مقوایی نیز با وجود مزایایی که دارند، دارای چند ایراد عمده نظیر قابلیت بازیافت پایین‌، مقاومت پایین در برابر رطوبت و آب، وزن زیاد و هزینه تولید بالاتر در مقایسه با ساک کرافت هستند.

 

اصلی‌ترین تفاوت ساک دستی کرافت و مقوایی

 

ساک دستی کرافت و مقوایی از دو نظر با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت. اولین تفاوت این دو محصول، گرماژ آن‌هاست. همان‌طور که می‌دانید، گرماژ کاغذ، تعیین‌کننده استحکام و مقاومت آن است. افزایش میزان گرماژ سبب می‌شود تا مقاومت کاغذ به میزان قابل توجهی افزایش یابد. کاغذ مقوایی که از آن به منظور ساخت ساک دستی مقوایی استفاده می‌گردد دارای گرماژ بالاتر از 200 است این در حالی است که برای تولید ساک دستی کرافت از گرماژ پایین تر از 200 (بین 70 تا 170) استفاده می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های ساک دستی کرافت و مقوایی باید به نوع چاپ اشاره کرد. از آنجایی که رنگ کاغذ کرافت، مات و تیره است تنها به کمک چاپ سیلک می‌توان ساک دستی کرافت را تولید نمود. این در حالی است که تولید ساک های دستی مقوایی، به راحتی با چاپ افست امکان‌پذیر است.

شباهت های ساک دستی مقوایی و ساک دستی کرافت

 

هرچند که این ساک‌های دستی از جهات مهمی با یکدیگر تفاوت دارند اما می‌توان میان آن‌ها شباهت‌هایی نیز یافت.

هر دوی این محصولات از جنس کاغذ تولید می‌شوند و قابلیت بازیافت دارند. این بدان معناست که مصرف این ساک‌های دستی آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند.

همچنین باید گفت ساک‌های دستی کرافت و مقوایی کاربرد مشابهی دارند. از هر دوی این محصولات، می‌توان به منظور حمل محصولات و اقلام خریداری‌شده در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها استفاده نمود. به علاوه اینکه، هر دو ساک دستی، امکان معرفی برند و بهبود بازاریابی را در اختیار فروشگاه‌ها و شرکت‌ها قرار می‌دهند.

قیمت چاپ ساک دستی کرافت بیشتر است یا مقوایی؟

 

یکی از تفاوت‌های عمده ساک دستی و ساک کرافت، قیمت طراحی و تولید این محصولات است. ساک دستی کرافت معمولا از کاغذهای بازیافتی تولید می‌شود به همین دلیل، هزینه طراحی و تولید آن‌ها در مقایسه با ساک‌های مقوایی کمتر است. ازاین‌رو استفاده از آن‌ها می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد.

کلام آخر

 

در این مقاله به بررسی تفاوت ساک دستی کرافت با ساک دستی مقوایی پرداختیم. از آنجایی که این محصولات، گزینه‌های بسیار مناسبی به منظور بازاریابی و تبلیغات به شمار می‌روند بنابراین نیاز است تا با توجه به حرفه و کسب و کار خود از آن‌ها استفاده نمایید. شما عزیزان می‌توانید به منظور دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد چاپ انواع ساک دستی تبلیغاتی با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *