مجله

تفاوت ساک دستی پارچه ای با ساک دستی کاغذی

تفاوت ساک دستی پارچه ای و کاغذی

ساک‌های تبلیغاتی در انواع و جنس‌های مختلف قابل سفارش و چاپ هستند اما جنس کاغذ و پارچه، طرفداران بیشتری میان مخاطبین دارند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید زیرا قصد داریم در مورد تفاوت ساک دستی پارچه ای با ساک دستی کاغذی صحبت کنیم.

ساک‌های دستی تبلیغاتی، یکی از روش‌های موثر به منظور بازاریابی و معرفی برندها به مخاطبین به شمار می‌روند. این ابزارهای تبلیغاتی، کاملا پویا هستند و از آنجایی که می‌توان آن‌ها را به سادگی حمل نمود، بنابراین احتمال معرفی برند به مخاطبین بیشتری وجود خواهد داشت. شما با توجه به زمینه فعالیت خود می‌توانید این ساک‌های تبلیغاتی را سفارش داده و از آن به منظور اهدای هدایای تبلیغاتی، توزیع بروشور و کاتالوگ و یا بسته‌بندی محصولات خود استفاده کنید.

ساک دستی کاغذی چیست؟

ساک دستی کاغذی چیست؟

 

چاپ ساک دستی کاغذی، از جمله پرکاربردترین ساک‌های دستی هستند. به دلیل جنس کاغذی این محصولات از این ساک‌های دستی عمدتا به منظور حمل اقلام سبک استفاده می‌گردد. یکی از مواردی که در تولید این ساک‌ها بسیار حائز اهمیت است، موضوع گرماژ ساک دستی است که می‌تواند بین 70 تا 150 گرم باشد. لازم به ذکر است هرچه میزان گرماژ بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. همچنین امکان چاپ لوگو، نام و شعار تبلیغاتی برند نیز بر روی این ساک‌های کاغذی وجود دارد. ساک‌های دستی را می‌‌توان از نظر جنس در دو دسته گلاسه و کرافت قرار داد.

انواع مدل های ساک دستی کاغذی

ساک‌های دستی کاغذی در انواع کرافت و گلاسه موجود هستند که در مشاغل مختلف از جمله بوتیک، فروشگاه زیورآلات و… می‌توان از آن‌ها به منظور حمل اقلام سبک استفاده کرد. این ساک‌های دستی همچنین در سایزهای مختلف، مطابق با نیاز مشتری قابل سفارش و چاپ هستند.

مراحل تولید و چاپ ساک دستی کاغذی

برای تولید ساک دستی کاغذی نیاز است تا از مقواهایی با ضخامت مشخص استفاده کنیم و آن‌ها را در ابعاد معین (مطابق با سفارش مشتری و نیاز بازار) برش دهیم. همچنین نیاز است تا به منظور ایجاد نمودن خط تا بر روی مقوا، از دستگاه‌ها و تجهیزات مخصوصی استفاده کنیم. در گام بعد، نوبت به چاپ بر روی مقوا می‌رسد. در این بخش، امکان چاپ انواع طرح‌های متنوع یا تصاویر مختلف مطابق با سلیقه و نیاز مشتری وجود دارد.

مزایا و معایب ساک دستی کاغذی

ساک‌های دستی، در کنار ویژگی‌هایی که دارند، دارای مزایا و معایبی نیز هستند که در این بخش، قصد داریم به طور خلاصه نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

مزایای استفاده از ساک دستی کاغذی

  1. محافظت از محیط زیست
  2. قابلیت بازیافت و زیست‌تخریب‌پذیری
  3. امکان چاپ مستقیم طرح روی ساک
  4. مناسب برای حمل اقلام سبک

معایب استفاده از ساک دستی کاغذی

  1. دوام و ماندگاری نه چندان زیاد (در صورت پاره شدن)
  2. مقاومت بسیار پایین در برابر رطوبت

ساک دستی پارچه ای چیست؟

 

ساک دستی پارچه ای چیست؟

ساک‌های دستی پارچه‌ای، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی، قیمت بسیار مناسبی دارند و به عنوان یکی از روش‌های ماندگار و البته خلاقانه در حوزه تبلیغات شناخته می‌شوند. این محصولات همچنین به دلیل جنس پارچه‌ای خود، امکان حمل اقلام سنگین‌تر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

از آنجایی که این ساک‌های پارچه‌ای ماندگاری بسیار زیادی دارند، بنابراین علاوه بر جذب مخاطبین و افزایش سودآوری یک مجموعه، می‌توان از آن برای تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار و دائمی استفاده کرد. شما با سفارش ساک دستی پارچه‌ای و چاپ اطلاعات برند خود، می‌توانید ارزش و اعتبار خود را در ذهن مخاطبین ماندگار کنید.  انواع جنس ساک‌های دستی پارچه‌ای شامل ساک دستی متقال، ساک دستی برزنتی و ساک دستی سوزنی هستند.

انواع مدل های ساک دستی پارچه ای

ساک‌های دستی پارچه‌ای به عنوان یکی از روش‌های موثر بازاریابی و تبلیغات در انواع مختلفی نظیر سوزنی، متقال، برزنتی متالایز، ساک دستی پارچه‎ای آماده 60 و 90 گرم، شوزبگ و… موجود هستند که شما با توجه به حوزه فعالیت خود می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید.

مراحل تولید و چاپ ساک دستی پارچه ای

پس از مشخص کردن سایز ساک دستی توسط مشتری، در ابتدا پارچه برش داده شده و رول پارچه، به سمت خط تولید هدایت می‌شود. در گام اول، طرفین پارچه ساک دستی، به اندازه 5 سانتی‌متر تا شده و سپس بر روی آن پرس می‌خورد. در گام بعدی، پارچه‌ بر اساس ابعادی که مشتری مشخص نموده، به صورت کامل روی سطح قرار گرفته و به روش‌های دو طرف پرس، سه طرف کاست و یا سه طرف پرس (مطابق با سفارش مشتری) تولید می‌گردد. در مرحله بعد، به یکی از روش‌های دسته زنبیلی یا پانچ، می‌توان دسته ساک دستی پارچه‌ای را تولید نمود.

مزایا و معایب ساک دستی پارچه ای

ساک‌های دستی پارچه‌ای، همانند ساک‌های کاغذی دارای مزایا و معایبی هستند که در این بخش آن‌ها را عنوان می‌کنیم.

مزایای استفاده از ساک دستی پارچه‌ای

  1. امکان شستشو
  2. مقاومت بالا در برابر سوراخ شدن یا پارگی
  3. حفظ محیط زیست
  4. امکان حمل اقلام سنگین

معایب استفاده از ساک دستی پارچه‌ای

پس از چندین بار شستشو، ساک پارچه‌ای ممکن است زیبایی خود را از دست داده و کهنه و قدیمی به نظر برسد.

تفاوت ساک دستی پارچه ای و کاغذی

اصلی‌ترین تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی

نوع رنگ‌پذیری پارچه و کاغذ را باید یکی از تفاوت‌های کلیدی این ساک‌ها دانست. ساک‌های دستی پارچه‌ای، رنگ‌پذیری با کیفیتی دارند به همین دلیل، بسیاری از افراد، تمایل دارند از این نوع ساک‌های دستی استفاده کنند. همچنین این ساک‌های پارچه‌ای، از نرمی، لطافت و انعطاف بیشتری نیز برخوردار هستند. در مقابل، رنگ‌پذیری در ساک‌های کاغذی و مقوایی نیاز به دقت و حساسیت بسیار زیادی دارد. همچنین گاهی نیاز است تا از مقوای گلاسه با روکش سلفون استفاده کرد.

از دیگر تفاوت‌های ساک دستی پارچه ای و مقوایی، باید به دوام این ساک‌ها اشاره کرد. ساک‌های پارچه‌ای در مقایسه با ساک کاغذی و مقوایی، دوام و ماندگاری بیشتری دارند به همین دلیل، امروزه تمایل به استفاده از ساک‌های پارچه‌ای افزایش قابل توجهی یافته است. با این حال، اینکه کدامیک از این ساک‌ها را برای خود انتخاب کنید، کاملا به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

شباهت های ساک دستی کاغذی و ساک دستی پارچه ای

در کنار تفاوت‌هایی که این ساک‌های دستی دارند، روش تولید و نحوه ساخت این محصولات را باید یکی از شباهت‌های آن‌ها دانست. در تولید هر دو ساک دستی، در مرحله اول برش بر اساس ابعاد مد نظر مشتری و استانداردها انجام می‌گیرد. سپس خط تا به کمک دستگاه‌های مخصوص بر روی آن‌ها ایجاد می‌شود و در نهایت گوشه‌های ساک، به یکدیگر متصل می‌شوند.

قیمت چاپ ساک دستی پارچه ای بیشتر است یا کاغذی

ساک‌های دستی کاغذی در مقایسه با ساک پارچه‌ای، قیمت مناسب‌تری دارند اما باید در نظر داشت که کیفیت و ماندگاری این ساک‌ها، کمتر از ساک‌های پارچه‌ای است. در مقابل، ساک‌های پارچه‌ای، به مدت طولانی‌تری قابل استفاده هستند و به سادگی دچار پارگی نخواهند شد. بنابراین از کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری برخوردار هستند. نکته قابل توجه آن است که پیش از سفارش چاپ ساک دستی، بهتر است هدف و نیاز خود را مشخص کنید تا بر این اساس، بتوانید بهترین و مناسب‌ترین ساک دستی را سفارش دهید.

شما می‌توانید به منظور دریافت مشاوره و استعلام قیمت چاپ انواع ساک دستی تبلیغاتی، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *