مجله

طراحی و چاپ لیبل عسل

انواع برچسب عسل

عسل یکی از مواد غذایی بسیار محبوب در میان خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رود. هرچند که این محصول، قیمت ارزانی نداشته، با این حال، بسیاری از افراد، تمایل دارند در وعده صبحانه، آن را مصرف کنند. به همین دلیل، تولیدکنندگان عسل، باید با عرضه محصولاتی با بسته‌بندی جذاب، برند و کالای خود را به خوبی به مشتریان معرفی نموده و میزان فروش خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. در ادامه این مقاله، همراه ما باشید چرا که قصد داریم درباره طراحی و چاپ لیبل عسل صحبت کنیم.

جنس لیبل عسل

 

یکی از سوالات رایج افرادی که قصد چاپ لیبل عسل را دارند این است که جنس این محصولات چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت عموما لیبل‌ها را می‌توان از نظر جنس در انواع کاغذی، پی وی سی و گچی دسته‌بندی کرد که هریک دارای مشخصات منحصربه‌فردی هستند. نکته بسیار مهم این است که جنس لیبل با در نظر گرفتن سطحی که لیبل قرار است روی آن چسبانده شود، تعیین می‌گردد.

لیبل عسل از جنس لیبل کاغذی است که به منظور افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت، از یک روکش سلفونی روی آن استفاده می‌گردد. برای بخشیدن جلوه‌ای زیبا و جذاب به محصول نیز می‌توان از رنگ‌های پنتون، یو وی و یا خدماتی نظیر نقره‌کوبی یا طلاکوبی روی آن استفاده نمود.

لیبل قرمز

استانداردهای لیبل عسل

 

همانند هر لیبل دیگری، لیبل‌هایی که برای مواد و محصولات غذایی نظیر عسل طراحی و چاپ می‌شوند باید دارای استانداردهای لازم باشند تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد. در درجه اول، نوع چسب که برای تولید این لیبل‌ها استفاده می‌شود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا پس از چسبیدن روی سطح، به راحتی کنده نشده و ماندگار باشد. به علاوه اینکه، باید در برابر عوامل محیطی نظیر رطوبت، سرما و گرما نیز مقاوم باشد تا زیبایی ظاهری بسته‌بندی را به خوبی حفظ کند. بنابراین اگر بخواهیم به طور خلاصه استانداردهای لیبل عسل را نام ببریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. مقاومت در برابر حرارت
  2. ضد آب بودن
  3. برخورداری از استحکام بالا
  4. کیفیت عالی
  5. غیر سمی بودن
  6. دوستدار محیط زیست
  7. چاپ و برش دقیق و با کیفیت
  8. عدم وجود لک
  9. تطابق با استانداردهای فروشگاهی و تجاری

لیبل طلایی مشکی

طراحی لیبل عسل

 

لیبل، تکه کاغذ با ضخامت‌های مختلف است که در یک طرف آن، چسب مخصوص قرار دارد. شما بر اساس طراحی لیبل خود، می‌توانید چسب پشت لیبل را جدا کرده و آن را روی محصولات مورد نظر خود بچسبانید. لیبل عسل نیز، در کیفیت‌ها، ابعاد و اندازه‌های متنوع قابل سفارش هستند و شما می‌توانید پس از جدا کردن پوشش چسب، آن را به راحتی روی شیشه عسل بچسبانید.

پس از آنکه عسل طبیعی را به شیشه‌ها منتقل کردید، درب آن را محکم ببندید و اطراف شیشه را به خوبی تمیز کنید تا اثری از عسل روی ان باقی نمانده باشد. سپس لیبل عسل را با دقت روی شیشه بچسبانید. از آنجایی که این لیبل از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است، به سادگی کنده نمی‌شود و در برابر رطوبت و حرارت نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

اصول طراحی لیبل شیشه عسل

 

طراحی لیبل برای مواد و محصولات غذایی از جمله عسل، نیاز به دقت و حساسیت زیادی دارد چرا که این لیبل‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که بتوانند مشتری را ترغیب به خرید کنند. در هنگام طراحی لیبل شیشه عسل، اصولی وجود دارد که باید رعایت شوند. این موارد را در این بخش با هم بررسی می‌کنیم.

انتخاب شیشه‌های مناسب و شکیل

انتخاب شیشه عسل زیبا و شکیل، هرچند که می‌تواند قیمت بالاتری داشته باشد اما سبب زیباتر دیده شدن محصولات می‌شوند. ظرفی که برای عسل انتخاب می‌کنید باید شفاف باشد تا بتوان محصول را به وضوح در آن مشاهده کرد. در هنگام طراحی لیبل شیشه عسل، فراموش نکنید که نوشته‌ها باید با فونت خوانا و سایز مناسب روی لیبل درج شوند. همچنین این اطلاعات باید شامل اطلاعات کافی و لوگوی کسب کار نیز باشند. در نهایت این لیبل باید از ترکیب رنگی متناسب با محصول نظیر رنگ زرد برخوردار باشد تا بتوانند زیبایی ظرف عسل را دوچندان کند.

طرح ارگانیک       

برای آنکه بتوانید فروش محصول خود را دو چندان کنید، توصیه می‌کنیم از طرح‌های طبیعی و ارگانیک نظیر زنبور یا گل طبیعی بهره بگیرید. به این ترتیب، مشتری متوجه طبیعی و ارگانیک بودن محصول شما می‌شود و تمایل بیشتری به خرید پیدا کند. استفاده از کلمه جادویی “خالص” نیز نقش مهمی در جلب اعتماد مشتری ایفا می‌کند.

مشخص کردن نوع عسل

در هر منطقه از کشور، انواع مختلفی از عسل تهیه می‌شود بنابراین در هنگام طراحی لیبل عسل، اهمیت دارد تا نوع آن را مشخص کنید. زنبور عسل از گل‌های مختلفی نظیر شبدر، شکوفه پرتقال و… تغذیه و در نهایت عسل طبیعی تولید می‌کند. ازاین‌رو، توصیه می‌کنیم روی لیبل عسل ذکر کنید که زنبور از چه گل‌هایی تغذیه نموده و نوع عسل چیست. به این ترتیب، مشتری می‌تواند بر اساس طبع و ذائقه خود، عسل مناسب را خریداری کند.

لیبل آب میوه پرتغالی

اهمیت طراحی لیبل عسل

 

اگر صاحب کسب و کاری باشید قطعا می‌‌دانید که در دنیای امروز، بازار رقابت میان برندها و محصولات آن‌ها بسیار داغ است. عسل یک ماده غذایی بسیار خوش‌طعم و دلچسب است که در کشور ما تولیدکنندگان بسیار زیادی دارد. هریک از این برندها، برای آنکه بتوانند محصولات خود را در بازار به فروش برسانند باید به موارد بسیار زیادی توجه کنند که از میان آن‌ها می‌توان به داشتن بسته‌بندی جذاب و حرفه‌ای اشاره کرد. حتی اگر محصول نهایی، عسل با کیفیت، کاملا طبیعی و با قیمت مناسب باشد، اگر لیبل یا بسته‌بندی شکیلی نداشته باشد، نمی‌تواند مشتریان را ترغیب به خرید کند.

بنابراین در کنار تولید محصولات با کیفیت، اهمیت دارد تا تولیدکنندگان از لیبل‌های زیبا و با کیفیت برای ظرف عسل استفاده کنند. به این ترتیب، مشتریان به راحتی می‌توانند به برند اعتماد کنند و محصول را خریداری کنند. چنانچه عسل از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد، این اطمینان وجود دارد که مشتری، مجددا آن را خریداری خواهد کرد.

در کنار این امر، درج حقایق تغذیه‌ای عسل نیز سبب می‌شود تا مشتریان متوجه ارزش و احترامی که تولیدکننده برای آنان قائل است بشوند. بنابراین همان‌طور که مشاهده کردید، طراحی لیبل عسل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

چاپ لیبل عسل

بر روی لیبل عسل اطلاعات مختلفی نظیر حقایق تغذیه‌ای، تاریخ تولید و انقضا، نوع و ترکیبات عسل و… درج می‌شود. استفاده از این نوع لیبل‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش فروش محصولات دارند بنابراین اگر تولیدکننده این مواد غذایی هستید، توصیه ما این است که در اولین فرصت، سفارش چاپ لیبل عسل را ثبت کنید. چاپ این لیبل‌ها در انواع مختلف و مطابق با نیاز شما مشتریان گرامی انجام می‌گیرد بنابراین پیش از ثبت سفارش، راهنمایی‌ و مشاوره‌های لازم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما عزیزان می‌توانید به منظور اطلاع از هزینه چاپ لیبل عسل، دریافت مشاوره پیش از خرید و شرایط ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *