مجله

طراحی لیبل یا برچسب تبلیغاتی

بهترین شرکت چاپ و طراحی لیبل

طراحی لیبل یا برچسب تبلیغاتی یکی از اقداماتی است که می‌تواند نقش بسیار مهمی بر روی جذب مشتریان و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات ایفا کند. همان‌طور که می‌دانید این لیبل‌ها کاربردهای مختلفی دارند و برای هر صنعتی قابل استفاده هستند. به این ترتیب، شما با انتخاب یک برچسب تبلیغاتی جذاب و خلاقانه می‌توانید به معرفی هرچه بهتر محصولات خود به مشتریان و جلب توجه آن‌ها کمک کنید.

در این مقاله همراه ما باشید چرا که قصد داریم به معرفی نکات و اصول مهم در طراحی لیبل و مراحل آن بپردازیم.

لیبل تبلیغاتی چیست؟

لیبل یا برچسب تبلیغاتی چیست؟

 

چاپ لیبل یا همان برچسب‌ تبلیغاتی، بخش بسیار مهمی در بسته‌بندی کالاها محسوب می‌شود. برچسب‌ها شامل اطلاعاتی نظیر نام برند، شعار تبلیغاتی، تصویر محصول و نشان تجاری برند هستند و با قرارگیری روی بسته‌بندی می‌توانند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. در کنار این اطلاعات، مواردی نظیر تاریخ تولید و انقضا محصول، نام محصول، مواد اولیه آن، نحوه مصرف و… نیز بر روی این لیبل‌های تبلیغاتی درج می‌شوند. به همین دلیل، طراحی و استفاده از این برچسب‌های تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان ایفا می‌کنند.

یکی از موارد بسیار مهم در طراحی لیبل تبلیغاتی این است که یک برچسب تبلیغاتی خوب، تنها نباید خلاقانه باشد. از آنجایی که این لیبل، باید در میان قفسه محصولات خودنمایی و توجه مخاطب را در نگاه اول جذب کند، باید نکات مهمی را ،در کنار خلاقیت، برای طراحی آن‌ها در نظر گرفت. ما در ادامه این مقاله، قصد داریم در مورد این نکات و بایدها و نبایدهای طراحی لیبل‌های تبلیغاتی صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

هدف و کاربرد طراحی لیبل محصول

 

یک لیبل تبلیغاتی بخشی از هویت بصری برندهای تولیدکننده محصولات مختلف به شمار می‌رود بنابراین استفاده از آن، قطعا حائز اهمیت است. معمولا طراحی و چاپ لیبل‌های تبلیغاتی با اهداف مختلفی انجام می‌گیرد اما این برچسب‌های تبلیغاتی معمولا حاوی اطلاعاتی نظیر نام و نشان برند تجاری، نوع و نام محصول، ویژگی‌ها و مزایا، اطلاعات کارخانه و برند تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضا و… هستند. با وجود این اطلاعات، شما به مخاطب کمک می‌کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و ترغیب به خرید محصولات شما شود.

لیبل تبلیغاتی، علاوه بر دارا بودن طراحی خلاقانه، باید طبق استانداردهای مشخصی طراحی شده باشد تا بتواند سبب تمایز کالای شما از سایر کالاهای مشابه شود. تنها در این صورت است که نرخ فروش و سود یک مجموعه، به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. ازاین‌رو، چنانچه صاحب یک برند تولیدی هستید، باید فرایند طراحی لیبل تبلیغاتی خود را بر عهده افراد متخصص در این حوزه قرار دهید.

لیبل یا برچسب‌های تبلیغاتی، کاربردهای بسیار متنوعی دارند به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبین کسب و کار، به راحتی می‌توانند مطابق با حوزه کاری خود، لیبل‌های مناسب را سفارش دهند. صنایع آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، داروسازی و… تنها بخشی از این صنایع هستند. یک لیبل تبلیغاتی خوب، می‌تواند روی انتخاب مصرف‌کننده تاثیر به‌سزایی داشته باشد زیرا مخاطبین در نگاه اول، می‌توانند با مطالعه لیبل، اطلاعات لازم در مورد محصول را به دست آورده و در مورد خرید آن تصمیم‌گیری کنند.

نکات و اصول مهم در طراحی لیبل

 نکات و اصول مهم در طراحی لیبل

 

همان‌طور که گفتیم، منظور از طراحی لیبل، تنها خلاقانه بودن آن نیست بلکه باید اصول و نکاتی را در طراحی رعایت نموده تا بتوانید به یک لیبل استاندارد و جذاب دست پیدا کنید. در این بخش، شما را با برخی از نکات و اصول مهم در طراحی لیبل آشنا خواهیم کرد.

بررسی و آنالیز رقبا

پیش از سفارش طراحی، طرح لیبل رقبای خود را به دقت بررسی و تحلیل کنید. لیبل مورد نظر شما نباید مشابه برچسب تبلیغاتی رقبا باشد.

تمایز

طرح مورد نظر شما از هر جهت باید متفاوت از طرح لیبل رقبای شما باشد. به دنبال طرح‌های خلاقانه و جسورانه باشید چرا که این کار، می‌تواند برچسب شما را از طرح‌های رقبا متمایز کند. توجه داشته باشید که یک لیبل خلاقانه و جذاب می‌تواند توجه مشتریان را به سرعت جلب کند.

خلاقیت

قطعا محصول تولیدشده توسط شما رقبای بسیار زیادی در بازار دارد بنابراین برای آنکه بتوانید از میان انبوه رقبا، مخاطبین خود را جذب کنید، باید به سراغ طرح‌های خلاقانه بروید.

اختصاصی بودن

طراحی یک برچسب تبلیغاتی انحصاری و یونیک، نقش مهمی در موفقیت برچسب و فروش محصولات یک برند خواهد داشت. بنابراین طراحی برچسب خود را به شکلی کاملا اختصاصی انجام بدهید تا بتوانید به خوبی در ذهن مخاطب ماندگار شوید.

متریال مرغوب

یکی از مواردی که نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت و جذابیت لیبل تبلیغاتی بر عهده دارد، استفاده از متریال و کاغذ مرغوب است. همان‌طور که می‌دانید لیبل‌های تبلیغاتی در صنایع و شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین نیاز است تا با توجه به این موارد، از متریال مناسب استفاده کرد تا به این ترتیب، دوام برچسب تبلیغاتی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

نقش رنگ در طراحی لیبل

رنگ، یکی از مهمترین عوامل در طراحی لیبل و بسته‌بندی محصولات محسوب می‌شود زیرا بلافاصله توجه مشتری را جلب می‌کند. به بیان ساده، اولین تعامل مشتری با محصول از طریق رنگ بسته‌بندی و لیبل آن صورت می‌گیرد.

رنگ همچنین می‌تواند حس و حالت خاصی را القا کند به عنوان مثال، رنگ قرمز حس شادی و هیجان را به مصرف‌کننده منتقل می‌کند. علاوه بر این، رنگ می‌تواند اشتهای افراد را تحریک کند به همین دلیل است که در طراحی بسته‌بندی مواد غذایی از رنگ‌های نارنجی و قرمز استفاده می‌شود.

انتخاب درست رنگ باعث تمایز برند و جلب نظر مشتری در کنار سایر رقبا می‌شود. در نتیجه برای اینکه رنگ، اثربخشی بیشتری داشته باشند، باید با تصویر و پیام اصلی بسته‌بندی سازگار باشند.

بنابراین در طراحی لیبل تبلیغاتی، انتخاب رنگ‌ها به صورت اصولی، اهمیت بسیار زیادی دارد تا بتوان پیام مورد نظر را به شکلی کاملا موثر به مخاطب منتقل نمود.

خوانایی نوشته‌ها

یکی از نکات مهم در طراحی لیبل تبلیغاتی، خوانایی و وضوح نوشته‌ها است. این اطلاعات باید به شکلی کاملا واضح و خوانا روی لیبل درج شده باشند. همچنین باید رنگ مناسبی برای لیبل و نوشته‌‌ها انتخاب کنید چرا که شما برای جلب توجه مصرف‌کننده تنها 5 ثانیه فرصت دارید. بنابراین در نظر داشته باشید که لیبل محصولات شما، دارای فونت خوانا و رنگ مناسب باشد.

 

سادگی و زیبایی

همان‌طور که گفتیم، شما برای آنکه بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید، زمان چندان زیادی ندارید، بنابراین برای آنکه لیبل شما کاملا تاثیرگذار باشد، باید اطلاعات را در در یک طرح ساده و به دور از شلوغی در اختیار او قرار دهید. به این ترتیب، این اطمینان وجود دارد که مخاطب، اطلاعات مورد نیاز خود را از روی لیبل تبلیغاتی دریافت خواهد کرد.

کیفیت و تست چاپ

رزولوشن بالای تصویر یکی دیگر از مهمترین نکاتی است که باید همواره آن را در نظر داشته باشد. بهترین رزولوشن برای چاپ لیبل 300dpi است. پایین بودن این رزولوشن، سبب افت کیفیت لیبل و متون درج‌شده بر روی آن می‌گردد.

پس از به پایان رسیدن طراحی لیبل، حتما یک نمونه رنگی از آن را چاپ کنید تا بتوانید دید کلی از لیبل تبلیغاتی داشته باشید و در صورت نیاز بتوانید اصلاحات لازم در مورد نمایش فونت و متون و همچنین طرح را انجام دهید.

مراحل طراحی لیبل حرفه ای

 

یک لیبل تبلیغاتی اگر به شکلی کاملا حرفه‌ای و اصولی طراحی شده باشد، می‌تواند یک هویت بصری برای کالا و محصولات ایجاد کند. همچنین می‌تواند در بازاریابی و فروش محصولات یک برند، نقش بسیار مهمی را ایفا کند. بنابراین لیبل شما نه تنها باید کاملا منحصربه‌فرد و خاص باشد، بلکه باید به شکلی کاملا اصولی طراحی شده باشد. در این صورت است که شما در نگاه اول می‌توانید توجه مخاطبین را به محصول خود جذب کرده و او را تشویق به خرید کنید.

لیبل تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی، قیمت بسیار مناسبی دارد به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم اگر صاحب یک برند و فعالیت تجاری هستید، حتما برای محصولات خود از این ابزارها استفاده کنید. این لیبل‌ها به شما امکان می‌دهند تا اطلاعات بسیار مهم و مورد نیاز مصرف‌کننده از جمله نام محصول، نام و لوگوی برند، شعار تبلیغاتی، وزن کالا و… را در اختیار او قرار دهید.

شاید تصور کنید که طراحی یک لیبل تبلیغاتی برای محصولات، امری بسیار ساده است اما این تصور کاملا اشتباه است.

برای آنکه لیبل تبلیغاتی شما، حرفه‌ای و اصولی باشد و بتواند بیشترین تاثیر را روی مصرف‌کننده کالا داشته باشد، نیاز است تا مراحل زیر انجام گیرد:

  1. جمع‌آوری اطلاعات و انجام تحقیقات اولیه
  2. ساخت مفاهیم ابتدایی
  3. ایجاد یک طرح کامل مقدماتی
  4. طراحی پوشش لیبل
  5. پرینت نمونه
  6. تست پرینت نمونه
  7. تولید با تیراژ بالا

پس از انجام این مرحله، شما یک لیبل تبلیغاتی کاملا حرفه‌ای و استاندارد در اختیار دارید.

اشتباه های عادی در طراحی لیبل

اشتباهات رایج در طراحی لیبل

 

همان‌طور که در بخش قبل مشاهده کردید، طراحی یک لیبل تبلیغاتی، امری است که نیاز به دقت و حساسیت زیادی دارد. بنابراین اگر این کار را به عهده افراد متخصص در این زمینه نسپارید، لیبل شما، کارایی لازم برای معرفی محصول را نخواهد داشت و ناچار هستید برای طراحی مجدد آن هزینه بیشتری بپردازید. در این بخش، نگاهی به برخی اشتباهات رایج که در طراحی برخی لیبل‌ها به چشم می‌خورد را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

عدم حساسیت روی رنگ لیبل

رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در طراحی لیبل و انتقال پیام به مخاطب ایفا می‌کنند. بنابراین در هنگام انتخاب شرکت برای سفارش چاپ و طراحی لیبل خود، موضوع رنگ را همواره در نظر داشته باشید. برای آنکه لیبل شما بیشترین تاثیر را روی مخاطب داشته باشد، باید با کیفیت بالا چاپ شود بنابراین نوع پرینتر نیز موضوع دیگری است که روی طیف رنگی تاثیر دارد.

عدم انتخاب استاندارد رنگی صحیح

CMYK استاندارد رنگی برای چاپ پرینترها و استاندارد RGB استاندارد نمایش رنگ‌های بر روی مانیتور است. برای آنکه لیبل شما، دید و نمای بهتری بر روی کاغذ داشته باشد باید از استاندارد CMYK استفاده کنید. عدم توجه به این امر، قطعا سبب تفاوت رنگ‌ها خواهد شد.

استفاده از تصاویر با وضوح پایین

در صورتیکه از تصاویر با وضوح پایین استفاده کنید، شاهد تصاویری تار، تیره و معیوب در خروجی کار خواهید بود. اطمینان حاصل کنید که از تصاویر با رزولوشن بالا برای طراحی استفاده می‌کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید از آیکون و علائم خاص استفاده کنید، به سراغ عکس‌های وکتور  (vector)بروید. در نهایت در نظر داشته باشید که رزولوشن چاپ لیبل باید 300dpi باشد تا خروجی کار، به صورت کاملا واضح و شفاف در اختیار شما قرار گیرد.

وجود پس زمینه

وجود پس‌زمینه یا الگوی طراحی خاص روی لیبل تبلیغاتی، جلوه چندان زیبایی نخواهد داشت. به علاوه اینکه می‌تواند در خوانایی متون درج‌شده روی آن، مشکل ایجاد کند.

انتخاب جهت نادرست برای باز شدن لیبل

جهت باز شدن لیبل در هنگام باز کردن درب محصولات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین، قبل از آنکه لیبل را طراحی کنید، باید از شیوه باز شدن در محصول اطمینان حاصل کنید و جهت باز شدن لیبل را مطابق با آن طراحی کنید.

 

عدم انتخاب فونت مناسب

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در طراحی برچسب تبلیغاتی، استفاده از فونت نامناسب است. فونت‌های هنری و خاص، شاید در هنگام نمایش روی مانیتور، زیبا به نظر برسند اما ممکن است دید چندان خوبی بر روی لیبل نداشته باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که فونت بسیار مناسبی را برای طراحی انتخاب می‌کنید.

وجود مشکلات دستور زبانی و املایی

این موضوع نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که چه افراد تازه‌کار و چه افراد باسابقه، قطعا آن را تجربه کرده‌اند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، کلمات و جمله‌ها را چندین بار بخوانید.

عدم استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص طراحی

فتوشاپ و ایلاستریتور دو نرم‌افزار بسیار رایج به منظور طراحی لیبل‌های تبلیغاتی محسوب می‌شوند و کلیه استانداردهای لازم برای این موضوع را در اختیار طراحان قرار می‌دهند. بدیهی است که عدم استفاده از این نرم‌افزارهای استاندارد، می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را در فرایند طراحی و چاپ ایجاد نماید.

طراحی لیبل با ابعاد و اندازه استاندارد

 

یکی از موارد بسیار مهمی که در هنگام طراحی لیبل تبلیغاتی باید به آن توجه کرد، ابعاد و اندازه است. همان‌طور که می‌دانید لیبل‌های تبلیغاتی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی، مطابق با نیاز مصرف‌کننده و نوع محصولات، قابل طراحی و چاپ هستند. برای مثال، شما می‌توانید برای محصولات غذایی، لیبل‌های کوچک‌تری را سفارش دهید و برای بسته‌بندی البسه و پوشاک، به سراغ لیبل‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر بروید. توجه داشته باشید که اندازه لیبل، باید کاملا با نوع محصول شما متناسب باشد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب نماید.

بنابراین باید گفت اینکه چه ابعاد و اندازه‌‌ای را برای لیبل خود انتخاب کنید، کاملا بستگی به نیاز شما و نوع محصول دارد. شما می‌توانید لیبل تبلیغاتی را با توجه به زمینه کاری خود در سایزهای کوچک، متوسط و یا بزرگ سفارش دهید.

بهترین شرکت چاپ و طراحی لیبل

بهترین شرکت طراحی و چاپ لیبل

 

طراحی یک لیبل خوب و حرفه‌ای نقش به‌سزایی در برندینگ ایفا می‌کند بنابراین اهمیت دارد تا برای سفارش طراحی و چاپ لیبل تبلیغاتی خود، مجموعه‌ای را انتخاب کنید که در این حوزه، سابقه و تجربه درخشانی داشته باشد. یک شرکت طراحی حرفه‌ای، نه تنها با طراحان و گرافیست‌های متخصص و مجرب در این حوزه همکاری می‌کند، بلکه ابزارهای چاپ حرفه‌ای و مدرن را در اختیار دارد. به علاوه اینکه برای چاپ این لیبل‌های تبلیغاتی، از متریال درجه یک و مرغوب استفاده می‌کند. بنابراین، می‌تواند در حوزه‌های کاری مختلف، بهترین لیبل تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت چاپ در اختیار شما قرار دهد.

مجموعه ما به عنوان یکی از مراکز طراحی و چاپ انواع لیبل تبلیغاتی، این افتخار را دارد که خدمات مورد نیاز شما را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت به شما عرضه می‌نماید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره و اطلاع از نحوه ثبت سفارش، کافیست تا با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نموده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

طراحی لیبل تخصصی

 

کالا و محصولی که مخاطب قصد خریداری آن را دارد، درون یک بسته‌بندی قرار گرفته است بنابراین، مخاطب به یک لیبل یا برچسب نیاز دارد تا با مطالعه آن بتواند اطلاعات کافی در مورد این محصول را به دست آورد. به‌علاوه اینکه، این لیبل، باید جذاب و خلاقانه باشد و در نگاه اول بتواند توجه مخاطب را به خود جلب نماید. در این حالت، طراحی لیبل تخصصی، می‌تواند کمک شایانی به این موضوع کند.

در کنار این موارد، وجود یک لیبل تبلیغاتی می‌تواند اطلاعات دیگری نظیر لوگو و نام برند تجاری، نام و نوع محصول، اطلاعات تماس کارخانه، تاریخ تولید و انقضا، شیوه مصرف و… را نیز به نمایش بگذارد. چنین ویژگی‌هایی سبب شده تا برندهای تولید و عرضه‌کننده در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک، دارویی و… تمایل به استفاده از این برچسب‌های تبلیغاتی داشته باشند.

استفاده از یک برچسب تبلیغاتی حرفه‌ای و خلاقانه، نقش موثری در معرفی هرچه بهتر برند و محصولات ایفا می‌کند بنابراین ضروری است تا از این ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنید.

همان‌طور که تا به این قسمت از مقاله مطالعه کردید، استفاده از لیبل‌های حرفه‌ای و خلاقانه، می‌تواند در جلب اعتماد و افزایش انگیزه خرید در مصرف‌کننده بسیار موثر باشد. بنابراین شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، باید خدمات طراحی لیبل تبلیغاتی خود را به مجموعه‌ای بسپارید که لیبل‌ها را با بالاترین کیفیت چاپ در اختیار شما قرار دهد.

طراحی لیبل محصول چقدر زمان می‌برد؟

 

تا به این بخش از مقاله، هرآنچه نیاز بود تا در مورد لیبل تبلیغاتی بدانید را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم. یکی از سوالات رایج بسیاری از افرادی که قصد ثبت سفارش طراحی و چاپ لیبل تبلیغاتی را دارند آن است که طراحی لیبل محصول چقدر زمان می‌برد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت مدت زمان طراحی لیبل، ثابت نیست چرا که بستگی به چند فاکتور مهم از جمله ابعاد، نوع و جنس لیبل و حتی نوع محصول شما دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت این مدت زمان، می‌تواند بین 1 هفته تا 1 ماه باشد. در صورتیکه تمایل دارید در این رابطه اطلاعات لازم را به دست آورید، توصیه می‌کنیم به منظور دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

سفارش آنلاین طراحی لیبل

 

اگر سری به هایپرمارکت‌ها زده باشید، متوجه می‌شوید که تمامی کالاها دارای برچسب و لیبل هستند که اطلاعات بسیار مهمی از جمله استاندارد، تاریخ تولید و انقضا و… بر روی آن درج شده است. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که تمایل به خرید کالای بدون برچسب داشته باشد. یک لیبل تبلیغاتی خوب، می‌تواند اعتماد مشتری را جلب نموده و انگیزه خرید محصول را در او ایجاد کنید. بنابراین اهمیت دارد تا طراحی و چاپ لیبل تبلیغاتی شما، به شکلی کاملا حرفه‌ای انجام شده باشد.

در طراحی و چاپ این لیبل‌ها، متریال، رنگ و حتی فونت نوشته‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که این موارد، می‌توانند به طور مستقیم، مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و حس اطمینان را به او القا کنند. بنابراین استفاده از لیبل تبلیغاتی، بسیار ضروری است.

یکی از امکاناتی که مجموعه ما در اختیار مخاطبین خود قرار داده، امکان سفارش آنلاین طراحی لیبل تبلیغاتی است. تلاش ما در این مجموعه آن است که صاحبان مشاغل مختلف بتوانند با بهترین قیمت و کیفیت، لیبل مناسب را برای فعالیت خود سفارش داده و میزان سود مجموعه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. تفاوتی ندارد که در چه زمینه‌ای فعالیت دارید. شما در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و به منظور انجام هماهنگی‌های لازم، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *