مجله

لیبل پشت چسب دار چیست؟

کاربرد چسب پشت لیبل

همانگونه که از نام چاپ لیبل پشت چسب دار متوجه می‌شوید، این نوع از لیبل‌ها در پشت خود دارای چسب هستند بنابراین شما به راحتی با قرار دادن آن‌ها روی سطوح مختلف و اندکی فشار، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به همین دلیل است که این نوع از لیبل‌ها به یکی از محصولات پرکاربرد برای کسب و کارهایی تبدیل شده‌اند که امکان اتصال سنجاق یا گیره به محصولات آن‌ها وجود ندارد. استفاده از این لیبل‌ها، اهمیت بسیار زیادی در کارآمد بودن یک کسب و کار دارد بنابراین اگر شما صاحب یک فروشگاه یا هر کسب و کار دیگری هستید، باید متناسب با محصولات و خدمات خود از این لیبل‌ها استفاده کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید چرا که قصد داریم در مورد برچسب و لیبل‌های پشت‌ چسب ‌دار صحبت کنیم.

لیبل قرمز

انواع برچسب یا لیبل پشت چسب دار

 

انواع برچسب یا لیبل پشت چسب دار به طور گسترده در شرایط و برای محصولات خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند و در انواع مختلفی موجود هستند. بنابراین در صورتی که بخواهید از لیبل های پشت چسب دار برای محصولات خود استفاده کنید، قطعا باید در مورد آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. یکی از سوالات رایج کاربران این است که جنس انواع لیبل پشت چسبدار چیست؟ در این بخش، شما را با انواع برچسب یا لیبل پشت چسبدار و جنس آن آشنا می‌کنیم.

لیبل کاغذی

این نوع از لیبل‌ها، به دلیل ویژگی‌هایی از جمله قیمت بسیار مناسب و ماندگاری بالا، توانسته‌اند تا به یکی از انواع لیبل‌های پرکاربرد تبدیل شوند و در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این محصولات در انواع مات، گلاسه و نیم‌گلاسه و به صورت معمولی و چسبی، چاپ و عرضه می‌شوند.

لیبل متالایز

این نوع از لیبل‌ها که جنسی مشابه با فلز دارند، از جمله لیبل‌های بسیار مقاوم و زیبا محسوب می‌شوند. برای تولید این محصولات از آلیاژ آلومینیوم استفاده می‌شود که به دلیل مزایایی که گفتیم، امروزه در بسیاری از صنایع می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. چاپ لیبل متالایز به شکل‌های براق و مات و به وسیله مرکب چاپ PVC انجام می‌گیرد. از آنجایی که از لیبل متالایز می‌توان روی بسیاری از سطوح پلاستیکی، فلزی و… استفاده کرد بنابراین شاهد استفاده گسترده از آن در بسیاری از صنایع از جمله آرایشی و بهداشتی، دارویی و… هستیم.

لیبل پی وی سی

لیبل پی وی سی همانگونه که از نام آن مشخص است دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و تابش نور خورشید است. دلیل این امر، استفاده از متریال درجه یک و قوی در تولید این لیبل‌ها است. در کنار این مزیت، لیبل‌های پی وی سی در برابر پارگی و کشش نیز بسیار مقاوم هستند به همین دلیل مورد توجه صنایعی نظیر پتروشیمی، خودروسازی و… قرار گرفته‌اند.

لیبل شیشه ای

لیبل‌های شیشه‌ای را قطعا روی شیشه ماشین‌ها مشاهده کرده‌اید. این نوع از لیبل‌ها در برابر شرایط بد جوی از جمله تابش شدید نور خورشید، رطوبت و… بسیار مقاوم هستند به همین دلیل، می‌توان آن‌ها را روی بطری نوشیدنی‌های مختلف نیز چسباند.

لیبل شبرنگ

این نوع از لیبل‌ها به دلیل مزایایی نظیر مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت، منعکس کردن نور، چسبندگی بالا و همچنین ضد خش بودن، امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند. بنابراین اگر برای شما اهمیت دارد که لیبل شما، قدرت چسبندگی بسیار زیادی داشته باشد، استفاده از لیبل‌های شبرنگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لیبل های خاص

لیبل‌های خاص را می‌توان به صورت سفارشی برای مشتریان چاپ نمود و از روکش‌های مختلفی نظیر سلفون براق، طلاکوب و… می‌توان بر روی آن استفاده کرد. لیبل‌هایی که به این روش طراحی و چاپ می‌شوند در دسته لیبل‌های خاص قرار می‌گیرند.

کاربرد لیبل پشت چسب دار

 

لیبل پشت چسب دار، یک برچسب ظریف است که در صنایع مختلف روی محصولات چسبانده می‌شود. این لیبل، شاید در نگاه اول تنها یک برچسب ساده به نظر برسد اما بر روی آن، اطلاعات ضروری در مورد محصول قرار دارد که می‌تواند به کاربران برای خرید یا استفاده از آن کمک کند.

از این رو، بسیاری از کسب و کارها باید در جهت معرفی برند تجاری یا نام محصولات خود از این لیبل‌ها استفاده کنند. لیبل‌های پشت چسب دار همانگونه که گفته شد، به دلیل مزایای بی‌شماری که دارند، امروزه به انواع پرمصرف در بسیاری از صنایع تبدیل شده‌اند که در این بخش، شما را با برخی از کاربردهای آن آشنا خواهیم کرد:

  1. آرایشی و بهداشتی

  2. دارویی

  3. خودروسازی

  4. ادارات و شرکت ها

  5. موادغذایی

  6. لوازم الکتریکی

  7. آزمایشگاه

  8. بسته‌بندی

همان‌طور که مشاهده کردید، کاربرد این محصولات بسیار متنوع است بنابراین شما با در نظر گرفتن نوع محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید می‌توانید بهترین لیبل پشت چسب دار را برای چاپ و طراحی سفارش دهید.

لیبل طلایی مشکی

قسمت‌های تشکیل دهنده یک لیبل پشت چسب‌دار

 

لیبل‌های پشت چسب دار، از سه بخش مختلف تشکیل شده‌اند که در این بخش، قصد داریم آن‌ها را معرفی کنیم.

رویه لیبل پشت چسب‌دار

رویه لیبل پشت چسب‌دار، اولین بخش تشکیل دهنده لیبل‌های پشت چسبدار محسوب می‌شوند و در انواع پلیمری (PE و PP) و کاغذی (با پوشش آلومینیومی) تولید و عرضه می‌گردند.

انواع رویه لیبل پشت چسب‌دار

رویه لیبل پشت چسب‌دار دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

  • رویه سلولزی (کاغذی): پرفروش‌ترین رویه‌های لیبل‌های پشت چسب دار، قابل استفاده برای تولید بارکد، عرضه‌شده در انواع نیمه گلاسه، گلاسه و کاغذ معمولی
  • رویه کاغذ حرارتی: حساس به حرارت، عدم نیاز به ریبون برای چاپ، استفاده در آزمایشگاه‌ها و ترازوهای فروشگاه
  • رویه پلیمری: برخورداری از انعطاف و استحکام بالا، مناسب برای بسته‌بندی طولانی‌مدت اقلام به ویژه در محیط‌های مرطوب
  • رویه‌ PP (پلی‌پروپیلن): قیمت مناسب، قابلیت چاپ بالا، مناسب برای محصولاتی که چاپ آن‌ها باید از وضوح بالایی برخوردار باشد. امکان تولید در نمونه‌های سفید یا صدفی، شفاف و متالایز
  • رویهPE (پلی‌اتیلن): انعطاف‌پذیری بالا، مناسب برای محصولاتی که سطح غیر صاف دارند نظیر شوینده‌ها. امکان تولید در نمونه‌های سفید، شفاف و متالایز

چسب لیبل پشت چسب‌دار

دومین بخش مهم در لیبل‌های پشت چسب دار، نوع چسبی است که در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه از چسب‌های بی‌کیفیت در این لیبل‌ها استفاده شود، لیبل به طور قطع از روی محصول کنده خواهد شد. عموما در تولید لیبل‌های چسب دار از چسب آکرولیک و هاتلمت استفاده می‌شود.

زیره لیبل پشت چسب دار

سومین بخش تشکیل دهنده لیبل‌های پشت چسب دار، بخش زیره است. این بخش وظیفه دارد قسمت چسب دار لیبل را به خوبی پوشش دهد تا در هنگام جابجایی دچار مشکل نشود و در هنگام استفاده بتوان به راحتی رویه را از روی لیبل جدا کرد.

لیبل آب گریز آبی

مزایای استفاده از لیبل های پشت چسب دار

 

لیبل‌های پشت چسب‌دار به دلیل مزایایی که دارند، امروزه در صنایع مختلف به عنوان ابزاری مهم برای شناسایی، تبلیغات، و اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان و کاربران به کار می‌روند. در این بخش از مقاله، به بررسی مزایای استفاده از این نوع لیبل‌ها خواهیم پرداخت.

  1. اطلاع‌رسانی و تبلیغات مؤثر:

لیبل‌های پشت چسب‌دار به عنوان ابزاری قدرتمند برای تبلیغ و معرفی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی جذاب و درج دقیق اطلاعات مربوط به محصول، لوگوی شرکت، شعار تبلیغاتی، و سایر اطلاعات مورد نیاز مشتریان بر روی لیبل‌ها، می‌تواند توجه آن‌ها را جلب کرده و او را ترغیب به خرید کند.

  1. جلوگیری از عرضه محصولات تقلبی:

برچسب‌های پشت چسب‌دار می‌توانند با وجود بارکد و کد QR، به شناسایی دقیق محصولات کمک نموده و از عرضه محصولات تقلبی جلوگیری کنند.

  1. اطلاع‌رسانی مهم:

در برخی موارد نیاز است تا اطلاعات خاصی از محصول در اختیار مشتری قرار بگیرد. بنابراین استفاده از برچسب‌های پشت چسب‌دار می‌تواند نقش مهمی را بر عهده داشته باشد. برای مثال، در هنگام مصرف دارو یا لوازم آرایشی و بهداشتی کاربر با مطالعه اطلاعات روی برچسب می‌تواند احتیاط لازم را انجام دهد.

  1. انعطاف‌پذیری در طراحی:

لیبل‌های پشت چسب‌دار انعطاف‌پذیری بسیار بالایی در طراحی دارند. این محصولات در اندازه، اشکال، رنگ‌ها و جزئیات چاپی مختلفی قابل چاپ و طراحی هستند بنابراین می‌توان برای هر نوع محصول، طراحی دقیقی انجام داد.

  1. سهولت نصب و استفاده:

لیبل‌های پشت چسب‌دار را می‌توان به راحتی روی محصولات و سطوح مختلف نصب نمود.

  1. قیمت مناسب:

لیبل های پشت چسب دار معمولا ارزان‌قیمت‌تر از سایر انواع لیبل هستند. بنابراین استفاده از آنها باعث کاهش هزینه‌های تولید و برچسب‌زنی روی محصولات می‌شود. البته کیفیت لیبل ها نیز بر روی هزینه نهایی، تاثیر دارد.

با توجه به مزایایی که گفتیم، استفاده از لیبل‌های پشت چسب دار برای صنایع و کسب و کارهای مختلف به شدت توصیه می‌شود. این لیبل ها می‌توانند سبب افزایش بهره‌وری کسب و کارهای مختلف و  کاهش هزینه‌ها شوند. البته باید در انتخاب نوع و کیفیت لیبل دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید تا بتوانید به بهترین شکل، از مزایای آن بهره‌مند شوید. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، طراحی این محصولات است که در بخش بعد، در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

لیبل سس کچاب

طراحی لیبل پشت چسب دار

 

استفاده از لیبل‌ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی می‌تواند در بهبود بهره‌وری کسب و کارهای مختلف، نقش مهمی را بر عهده داشته باشد. به همین دلیل در انتخاب این محصولات باید دقت کافی را به خرج داد. یکی از موارد حائز اهمیت در انتخاب این محصولات، طراحی آن‌هاست. در صورتیکه تمایل به ثبت سفارش طراحی لیبل‌های پست چسب دار را دارید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. در نظر داشته باشید که اندازه لیبل باید با اندازه و شکل محصولی که قرار است لیبل روی آن چسبانده شود، کاملا متناسب باشد.
  2. طرح روی لیبل باید ساده باشد اما می‌توان از عکس، نقش‌های هندسی، رنگ‌های متناسب و غیره نیز بر روی آن استفاده کرد.
  3. برای متن لیبل باید از فونت‌های ساده و خوانا استفاده شود.
  4. اطلاعات ضروری مانند نام محصول، برند، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و غیره باید روی لیبل درج شود.
  5. لیبل‌ها معمولاً از جنس‌هایی مثل کاغذ، PVC، PETیا PPساخته می‌شوند.
  6. برای افزایش کیفیت لیبل، بسته به بودجه باید از بهترین روش چاپ استفاده کرد.
  7. انتخاب نوع چسب مناسب که لیبل به کمک آن بتواند روی سطوح مختلف چسبانده شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.
  8. طراحی لیبل پست چسب دارد باید اصولی و خلاقانه باشد.

با رعایت این نکات می‌توان لیبل‌های پشت چسب دار بسیار جذاب و کاربردی طراحی کرد. در صورتیکه در زمینه طراحی لیبل های پشت چسب دار، نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید، توصیه ما این است که برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

چاپ لیبل پشت چسب دار

 

لیبل های پشت چسب دار را بدون شک باید یکی از بهترین ابزارها برای برچسب‌گذاری محصولات دانست. این برچسب‌ها به دلیل مزایایی از جمله قیمت مناسب، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت استفاده، امروزه در بسیاری از بخش‌ها و کسب و کارها قابل استفاده هستند و نقش مهمی در معرفی و تبلیغات محصولات ایفا می‌کنند.

اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید و برای معرفی محصولات خود به لیبل پشت چسب دار نیاز دارید همین امروز به منظور ثبت سفارش طراحی و چاپ لیبل پشت چسب دار با کارشناسان ما تماس بگیرید. مجموعه ما با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های چاپ و بهره‌گیری از طراحان مجرب، آماده ارائه این خدمات به شما همراهان گرامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *